Egyre többen használnak mesterséges intelligenciás segítséget az online vásárlásaik során itthon – derül ki az Árukereső.hu új felméréséből. A különböző korosztályok ugyanakkor eltérő mértékben használják a technológiát: míg a 18 év alattiak 95 százaléka él vele, addig az életkor előrehaladtával ez egyre kevésbé jellemző. A 18 és 24 év közöttieknél ez az arány 80 százalék, a 25 és 54 év közöttiek körében pedig már csak 70, míg 55 év felett a megkérdezetteknek mindössze a fele vesz igénybe AI-t online vásárláskor.
A legtöbben, 42–44 százalékban fontosabb termékparaméterek azonosítására és termékek összehasonlítására használják a mesterséges intelligenciát, de majd 30 százalékban ár-összehasonlítást és spórolásban nyújtott támogatást várnak a nagy nyelvi modellektől. Jellemző igény még a termékajánlások kérése, üzletek felkutatása és a termékek értékelésének összegzése is. A legritkább esetben cél az ötletszerzés és inspirálódás, erre mindössze a felhasználók 14 százaléka tart igényt.
