A Hungarofest Kft.-nél a kulturális főváros (EKF) népszerűsítésére 1,8 milliárd forintos keretet szántak – írja a Magyar Narancs. Médiavásárlásra bruttó 880 milliót, kommunikációs kampányra 700 milliót szántak belőle, a maradékot nyomdai kiadásokra tervezték be. A televíziós költések teljes összege 182 millió forint volt. A tortát lényegében három szereplő között osztották fel: egy kereskedelmi tévé és két pártos magáncsatorna, az ATV és a HírTV között.
A részben Mészáros Tamás, az ATV riporterének tulajdonában lévő céggel, a Közszereplők Európai Akadémiája Kft.-vel (KEA) két szerződést kötött közvetítőkön keresztül az állam, összesen közel százmillió forint értékben. Mindkét megbízás a Hungarofestnek dolgozó PR- és kommunikációs cégek bevonásával zajlott. Az egyiket az EKF dokumentálására költötte a Sensation Event Kft., a másik a programok népszerűsítéséről szólt, ezzel a Berg Média kommunikációs ügynökség bízta meg a KEA-t. Mivel nem közvetlenül a Hungarofest költötte el a pénzt, ezért egyértelműen közérdekű adatnak csak a két közvetítő ajánlatai, számlái és teljesítései számítanak.
A dokumentációs projekt összege 39 850 000 forint volt, és tizenöt hónapra szólt 2009 őszétől 2010 végéig. Mivel a Sensation havidíjat kapott – az első időszakban 8, később 5 milliót – és bizonyos elvégzett munkák után átalánydíjat, ezért nem a teljes összeg ment a KEÁ-hoz.
A közel negyvenmilliós dokumentációs és archiválási szerződésen túl további nettó 54,4 millió forintot kapott Mészáros cége „Pécs EKF ATV közvetítés” címén.
Ez volt a Mészáros Tamás vezette „Ahogy tetszik” című műsor, amely péntekenként futott 16.30 és 17.00 között az ATV-n, majd a támogatás megszűnése után leállt. A műsornak nincs archívuma, csak az első adás érhető el az ATV honlapján. Műsoronként 906 ezerért cserébe azt látjuk, – írja a lap, hogy a műsorvezető kulturális szereplőkkel beszélget a New York kávéházban, például Háy Jánossal, Fullajtár Andreával, Benkó Sándorral.