A díjat 1995-ben alapították, az elismerést minden évben a leginkább fogyasztóbarát energiaszolgáltatást nyújtó cégek kapják. A kuratórium mindig figyelembe veszi a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal által évente végzett fogyasztói elégedettségi felmérést, illetve más fogyasztóvédelmi szempontokat is néznek.
Marie-Theres Thiell, az ELMŰ-ÉMÁSZ igazgatóságának elnöke szerint ez a díj bizonyítja, hogy számos innovatív megoldást és fejlesztést vezetett be sikerrel a Társaságcsoport a szolgáltatások minőségének javítására és a lehető legmagasabb szintű ügyfél-elégedettség elérésére.
Az ügyfélszolgálat stabil alapja a Magyarországon egyedülálló informatikai rendszer. A hazai energiaszolgáltatók közül csak az ELMŰ-ÉMÁSZ rendelkezik teljesen kettéválasztott informatikai rendszerrel. Erre építve az utóbbi időben számos olyan fejlesztést hajtottak végre sikeresen, amelyek tovább javították az ügyfélszolgálat gyorsaságát és minőségét. Mindezt a fogyasztói felmérések is visszaigazolták.
A legújabb fejlesztések az ügyfélszolgálati irodák mellett a telefonos és az online ügyfélszolgálatokat érintik, többi között ilyen az elektronikus számlák szélesebb körű használata, az automatikus folyószámla-egyenleg ellenőrzése és a havi részfogyasztás-kalkulátor is.
Elsők lettek az eFestival versenyén is
Az ELMŰ megújult online ügyfélszolgálati oldala a Szolgáltatás kategóriában I. helyezést ért el. Az internetes felület 2014 folyamán teljesen megújult, és számos, az oldal használatát megkönnyítő fejlesztésen esett át. A versenyt 14. alkalommal rendezte meg az Informatika a Társadalomért Egyesület.
Fotó: Kummer János
Egyre népszerűbb az online ügyintézés
A vállalat tapasztalatai szerint az ügyfelek egyre nagyobb hányada keresi meg az áramszolgáltatót az online ügyfélszolgálaton keresztül. De emellett a telefonos ügyintézés és az ügyfélszolgálati irodák szerepe is fontos, főleg az idősebb korosztály vagy azok számára, akiknek még nincs internetkapcsolata.
Nemes-Smucz Katalin, a Társaságcsoport marketing- és termékfejlesztési osztályvezetője korábban az Energia24-nek adott interjúban elmondta: az üzleti és a lakossági szegmensben is elmondható, hogy az online elérés szerepe nő. „Fontos célkitűzésünk, hogy digitálisan is erősödjünk. Úgy gondolom, hogy az áramszolgáltatók között az ELMŰ-ÉMÁSZ ezen a területen vezető helyen van, és a jelenlegi fejlettségi színvonalunk mértékadó lehet a piaci versenyben. Természetesen a közösségi médiában is jelen vagyunk, így a Facebookon, a Twitteren és a YouTube-on is megtalálnak minket az érdeklődők” – tette hozzá.