A Fővárosi Közgyűlés csütörtöki ülésének már a napirendjére sem került fel az Alstommal való szerződésbontás ügye, mivel nem szerepelt a frakcióvezetők egyeztetése után kialakult végleges 110 napirendi pont között.
A BKV jogi vizsgálata alapján a Fővárosi Közgyűlés és az illetékes szakbizottságok előtt két döntési alternatíva szerepel: az egyik, hogy a közgyűlés utasítja a BKV Zrt. igazgatóságát az Alstommal kötött, az M2 vonalra szóló szállítási és karbantartási szerződések felmondására, valamint az M4 vonalra szóló szállítási és karbantartási szerződések újratárgyalására. Ezzel egy időben a közgyűlés utasítja a BKV-t, hogy az M2 vonalra a lehető legrövidebb időn belül írjon ki új közbeszerzést. Ebben az esetben az M4 vonalra szóló szerződések további sorsa a tárgyalások függvényében a partner teljesítési hajlandóságától, valamint az európai uniós finanszírozás szempontjaitól függ.
A másik lehetőség, hogy a közgyűlés tulajdonosként eljárva úgy határoz, mindaddig, amíg az M2 vonalra szállítandó járművek végleges típusengedélye megadásának elutasítása jogerős nem lesz, további intézkedést a BKV-nak nem kell tennie szerződések felmondására. Ebben az időszakban a BKV-nak együtt kell működnie a szállítóval a végleges típusengedély megszerzéséért.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság július 30-án jelentette be, hogy elutasította az Alstom 2-es metróvonalra szánt szerelvényeinek végleges típusengedélyét. A Fővárosi Önkormányzat ezt követően összehívta a gazdasági és városüzemeltetési bizottságot, hogy tárgyalják meg az ügyet. Az Alstom augusztus 10-én közölte, hogy fellebbezést nyújtott be az NKH elsőfokú, nem jogerős döntése ellen.