Belföld

Karácsony Gergely parkolási rendszerváltást javasol, eltörölné a parkolóautomatákat

Adrián Zoltán / 24.hu
Adrián Zoltán / 24.hu

Karácsony Gergely „Parkolási rendszerváltó” csomagra tesz javaslatot a Fővárosi Közgyűlésnek. Az elmúlt hetekben ennek a tartalmát egyeztette több kerületi polgármesterrel és közgyűlési képviselőkkel is, írja a Facebook-oldalán a főpolgármester.

A javaslat legfőbb pontjai a következők:

  1. Legyen olcsóbb a parkolás annak, akinek van BKK-bérlete. Ez praktikusan azt jelentené, hogy 2026. július 1-jétől rájuk nem vonatkozna a parkolási díjak emelése, amit a 2021 óta mért 35 százalékos inflációhoz igazítana Karácsony.
  2. A BudapestGO váljon általános közlekedési applikációvá, amivel a parkolás is intézhető, a bérletes kedvezménnyel ösztönözzék a bérletvásárlást és a közösségi közlekedés használatát.
  3. Legyen olcsóbb a parkolás üzemeltetése. Szűnjenek meg a parkoló automaták, amiket egyre kevesebben használnak, de a fenntartásuk nagyon sokba kerül – ugyanerről beszélt Vitézy Dávid is a napokban. Maradjon ez a pénz a kerületeknél, javasolja Karácsony.
  4. Legyen igazságosabb a parkolóhelyek elosztása. Szűnjön meg a zöld rendszámú autók ingyenes parkolása, ami ma már a parkolóhelyek pazarlását okozza, és amivel a kevésbé tehetősek fizetik a jobb módban élők kedvezményeit.

A főpolgármester ugyanakkor javasolja, hogy a belvárosias, „A” és „B” parkolási övezetekben hétvégén is fizetni kelljen a parkolásért.

Nemrég új parkolási szabályokat vezettek be Ferencvárosban és a Hegyvidéken, és már biztos, hogy Zuglóban és Terézvárosban is változik a rendszer. Cikkünkben körbejártuk, hogy mára több a kiadott engedély, mint a hely, ezért leszámolnak a lakosság ingyenes parkolásával Budapesten. És írtunk a zöld rendszámos kedvezmények tervezett megszűnéséről, illetve korlátozásáról is – a friss javaslat szerint 2026. január 1-jétől teljesen megszüntetnék az ingyenes parkolási lehetőséget számukra.

Karácsony azt is kezdeményezi, hogy az 1800 kilogramm feletti, saját tömegű belső égésű motorral felszerelt személygépkocsik, illetve a 2000 kilogramm feletti saját tömegű elektromos autók dupla várakozási díjat fizessenek majd.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik