Tech

Leépítés kezdődött a magyar eMAG-nál

eMAG
eMAG
A regionális piactérré alakulnak át, központosítás történik.

Egy, a hazai kereskedelemben dolgozó forrásunk arról számolt be lapunknak, hogy az eMAG a nyár végén (augusztus 31-ei dátummal) leépítést tervez Magyarországon, hogy ezt követően ősz végéig (október 31-ig) egy kisebb hazai csapat feleljen a webshop Marketplace részéért (ahol más kereskedők értékesíthetnek termékeket).

Megkerestük az eMAG-ot, hogy a cég valóban tervezi-e alkalmazottak elküldését a nyár végén, de a kapott válasz nem erősítette meg, és nem is cáfolta a 24.hu értesüléseit:

Az eMAG továbbra is dedikált helyi csapattal folytatja működését Magyarországon, kihasználva a több mint 56 ezer eladót befogadó regionális piacterek növekedését a délkelet-európai régióban. Mivel az eMAG elsődleges növekedési fókuszát a Marketplace-ekben látja, a vállalat a kereskedelmi és a vonatkozó támogatási tevékenységeit központosítja.

„Ez a központosítás megerősíti, hogy az eMAG továbbra is versenyképes ajánlatokat kínálhasson ügyfeleinek, üzleti tevékenysége pedig hosszú távon fenntartható maradjon Magyarországon és az egész régióban a regionális hatékonyság és a folyamatos beruházások kihasználásával” – olvasható az eMAG lapunknak küldött levelében.

A válaszban szerepel az is, hogy a Marketplace-hez kapcsolódó tevékenységeket és a helyi kezdeményezéseket továbbra is budapesti irodából, helyben kezelik, a potenciális Marketplace partnerek felkutatására, illetve a magyar vállalkozók támogatására összpontosítva.

A cég marketingkommunikációs osztályától kapott válaszra reagálva megkérdeztük, hogy az említett központosítás miatt várhatók-e elbocsátások Magyarországon, és amennyiben igen, az hány embert érint. Emellett érdeklődtünk afelől is, hogy a változás érinti-e az eMAG hazai fizikai jelenlétét, az eMAG üzleteket, illetve a Dunaharasztiban létesült logisztikai központot.

Második megkeresésünkre már valamivel konkrétabb reakció érkezett:

A regionális piactérré való átalakulásunk részeként továbbra is jelentős méretű csapattal folytatjuk magyarországi tevékenységünket, amelynek fő fókusza, hogy az ügyfeleink minden igényét kielégítő  termékek széles választékát kínálja jó minőségű online szolgáltatásainkon keresztül. E folyamat során elsődleges célunk, hogy biztosítsuk a vállalat működésének hosszú távú stabilitását és sikeres működését, miközben munkatársaink legmagasabb szintű támogatásáról és megbecsüléséről is gondoskodunk. Bár konkrét számokat nem áll módunkbbn megosztani, azt elmondhatjuk, hogy mindent megteszünk annak érdekében, hogy a mostani változtatások az állományunkra a lehető legcsekélyebb hatást gyakorolja.

A cég válaszában arról is írt, hogy továbbra is elkötelezettek amellett, hogy az átmenet során minden alkalmazottuknak támogatást nyújtsunk, és a válaszából az is kiderül, hogy a dunaharaszti logisztikai komplexumot továbbra is működtetik, a magyar piac kiszolgálása így akár innen, akár más raktárakból is megtörténhet. Bár az eMAG a hangsúlyt az online csatorna növekedésére helyezte, továbbra is megtartotta az Etele Plázában működő flagship üzletét.

Az eMAG sztori röviden

A 2001-ben alapított eMAG az egyik leggyorsabban növekvő vállalkozásnak számít Romániában, a cég értéke mindössze húsz év alatt 1,027 milliárd euróra nőtt. A Radu Apostolescu, Dan Teodosescu és Bogdan Vlad alapította vállalat kezdetben számítástechnikai és irodatechnikai termékeket forgalmazott, majd 2009-ben a cég részvényeinek 51 százalékát a Sebastian Ghiţă és Iulian Stanciu tulajdonában álló Asesoft Distribution, vásárolta meg. Ezt követően az eMAG Kelet-Európa legnagyobb webáruháza lett, a siker hatására pedig 2012. júliusban a holland-dél-afrikai Prosus | Naspers csoport megvásárolta a vállalat részvényeinek 70 százalékát.

A nemzetközi terjeszkedés 2012-ben kezdődött Bulgáriában, 2013-ban Magyarország következett, majd 2014-ben Lengyelország került sorra, innen viszont 2020-ban kivonult a cég. Itthon ezzel párhuzamosan ugyanakkor folytatódott a terjeszkedés, hiszen a vállalt 2019-ben bejelentette, hogy felvásárolja az Extreme Digitalt, aminek eredményeként 2022-ben az utóbbi webshop teljesen beleolvadt az eMAG-ba.

Kapcsolódó
A GVH-hoz fordultak a Temu miatt a magyar kereskedők
A kereskedők eddig nem tudtak fellépni az ellen, hogy a cég az uniós és nemzeti jogszabályi, illetve adózási környezethez képest lényegesen szabadabban mozog.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik