Vasúton nem lesz elérhető egészen hosszú ideig az öt legnagyobb budapesti intermodális áruszállítási terminál, az MCC, a METRANS, a Masped, a Budapesti Szabadkikötő és a BILK), magyarul konténerterminálok egyike sem – írta a G7.
Ezek a budapesti kombinált terminálok az elmúlt évtized átlagában Magyarország nemzetközi áruforgalmának tizedét bonyolították le,
A Soroksári út felett átvezető vasúti vágányokat azért kell épp a tervek szerint augusztusban (és nem később) lezárni, mert a fővárosi közútkezelő a téli iskolai szünetig nem engedélyezi az út kétszer egy sávra szűkítését.
A szakaszos, de összesen 16 napig tartó lezárásokat körülbelül ahhoz lehet hasonlítani a portál szerint, mintha időlegesen teljesen lehetetlen lenne a magyar gazdaság ütőerének számító M1, M3, M5 és M7 autópályákon árut szállítani.