Kultúra

Magyar Narancs: 60 milliós autóval parkol az Operaháznál Ókovács Szilveszter, pedig az autót nem neki szánta a BMW

Szajki Bálint / 24.hu
Szajki Bálint / 24.hu
A márka és az Opera közti együttműködésnek nem ez volt a lényege.

A BMW Group Magyarország 2015 elején, hét és fél éve tartja fenn mobilitási partnerkapcsolatát a Magyar Állami Operaházzal, aminek keretében arra vállalkoztak, hogy vállalják a fővárosba érkező világsztárok csúcsmodelljeikben való utaztatását, de fotózásokat, illetve egy reklámkampányt is indítottak azzal a céllal, hogy a magaskultúrát a célcsoport a BMW prémium autóival kösse össze.

Az együttműködésnek emellett az is része, hogy a BMW egy, a felsőkategóriás gyártmányaiból összeállított flottát az Operaház rendelkezésére bocsát, annak vezetése pedig

maga döntheti el, hogy melyik dolgozó érdemli meg, hogy használhassa az autókat.

A Magyar Narancs friss cikke szerint a gyakran cserélt flotta használatát a vezetők leginkább saját maguknak engedélyezték, Ókovács Szilveszter főigazgató például egy listaáron több mint hatvanmilliós, benzines X5-öst használ.

A különböző szakszervezetek szerint elfogadhatatlan, hogy az autókat nem az arra érdemes, népszerű, állami elismerésekkel is díjazott művészeknek adják használatba, főleg, hogy a BMW eredeti célja az volt, hogy demonstrálja töretlen, cselekvő elkötelezettségát az Operaház művészei irányába.

Bárány Balázs, az Operaházi Dolgozók Független Szakszervezetének elnöke korábban levélben jelezte az autógyártónak, hogy a rendelkezésre bocsátott példányok a remélt küldetést nem tudják teljesíteni, azokat ugyanis a művészek kizárólag álló állapotban, a reklámfotózások alkalmával élvezhetik – írja a cikk, ami Bárány véleményét egy ponton szó szerint is idézi:

Az egyébként nekik szánt autókat a kezdetektől fogva kizárólag a kapzsisággal túlfűtött és nárcisztikus hajlamtól terhelt, az állam által kinevezett felsővezetők használják. Azon vezetők, akiknek egyébként hivatalból jár az Operaház biztosította szolgálati gépkocsi. Igaz, ezek az autók kevéssé emblematikus márkájúak, a megjelenésük szerényebb, és alacsonyabb komforttal rendelkeznek. Így érthető, hogy a hivatali vezetőség – a főigazgatóval az élen – nem tud ellenállni a csábító kísértésnek. A bántóan fennhéjázó hivalkodás méltán vált ki disszonáns felháborodást a társulat megrövidített művészeinek körében.

Az Operaházi Dolgozók Független Szakszervezete a BMW-nek elküldött, a szponzorszerződés felülvizsgálatát, illetve a feltételek átszabását kérő levelére válasz is érkezett: a cég jelezte, hogy a használatot kiérdemlő munkatársak kiválasztását az intézmény vezetőire bízták, abba így nincs beleszólásuk.

Bárány Balázs a lapnak elmondta:

a vezetők urizálását erkölcstelennek tartják, hiszen az Operaház költségmegtakarításra hivatkozva közben embereket bocsát el, a főigazgató pedig egy társulati ülésen arról beszélt, hogy az ötéves laptopjának akkumulátorcseréjére sincs pénz.

A kérdéseit az állami intézményhez eljuttató, válaszokat azonban a cikk megjelenéséig nem látó Magyar Narancs mindezek mellett arra is felhívja a figyelmet, hogy Ókovács 2012-ben kormánymegbízotti tisztségéhez egy korábban a Köztársasági Őrezred által használt Audi A6-ost kapott, amit csak késve adott vissza. Az autóval nem volt elégedett, az RTL Klubnak akkor arról is beszélt, hogy

lúzerszemlélet

a közel hétéves, telente nehezen induló autóban ülni.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik