A Gena névre keresztelt krokodil az Odesszai Ócenárium vándorkiállításának januári, dnyepropetrovszki vendégszereplése során falt fel egy mobiltelefont, amelyet az egyik látogató ejtett véletlenül a hüllők kifutójába. Az esetet követően a telefon gazdája azt mondta, hogy a rezgő hívásmódra állított mobilja még hetekkel az eset után is kicsengett. A krokodil egészségi állapota komoly aggodalomra adott okot, ugyanis a hüllő ezt követően hetekig nem mozdult – gondozói szerint úgy viselkedett, mintha letargiába esett volna.
Az ócenárium vezetőinek választania kellett a költséges műtét, illetve a között, hogy a krokodil életét kockáztatva megvárják, míg a mobiltelefon természetes úton kiürül az állat emésztőcsatornájából. Az első kedvező jelekre még márciusban figyeltek fel, amikor a hüllő székletéből előkerült a telefon borítólapja. Később, miután a tavaszi felmelegedés hatására felgyorsult az állat anyagcseréje, egyre több alkatrészt találtak a kifutójában.
Olekszandr Sulesko állatorvos mára bizton állítja, hogy immár elmúlt az életveszély, és nincs szükség a költséges sebészeti beavatkozásra, mivel a lenyelt mobil csaknem összes alkotórésze előkerült a sajnálatos eset óta. Egy esetleges műtét egyébként majdnem félmillió forintba került volna, megfizetésére az odesszai ócenáriumnak nem lett volna pénze.
Rimma Holovko, a telefon gazdája, azóta is pereskedik a dnyepropetrovszki állatkerttel, azt követelve, hogy mielőbb térítsék meg a 2 ezer hrivnyáért (500 ezer forinttért) vásárolt mobiljának elvesztése során keletkezett anyagi kárát, különös tekintettel arra, hogy a telefon memóriakártyájával együtt pótolhatatlan információkat, fényképeket és telefonszámokat nyelt el a krokodil. A kártya előkerülésének pillanatát ezért azóta több gondozó is szúrós tekintetekkel várja.