Gazdaság

Félmilliárdot szán az MTVA arra, hogy mindenki jól fessen a képernyőn

Farkas Norbert / 24.hu
Farkas Norbert / 24.hu

Minden eddiginél többet, összesen nettó 480 millió forintot költene sminkesre, fodrászra és stylistra, közpénzből a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) 12 hónap alatt – szúrta ki az Átlátszó a meghívásos közbeszerzési kiírásban.

A mostani tender nyertesének feladata lesz, hogy az MTVA képernyős munkatársainak megjelenéséhez smink, stylist és fodrász szolgáltatást nyújtáson. Ebbe beletartozik többek között a stylist tanácsadás, a ruhák, kiegészítők szállítása, az öltöztető és varró(nő)i- valamint a napi és eseti fodrász feladatok, továbbá a képernyős munkatársak és vendégek sminkelése, produkciós igény esetén maszk készítése.

A portál arra is kitér, hogy a korábbi években a Make-Up Team nevű cég 2016 óta kap megbízásokat a közmédiától, a tavalyi kiírást is ők húzták be. Valamint hogy 8 éve még csak 90 millió forintot szántak a jó képernyős megjelenésre, tavaly azonban már 450 millió forintot kínáltak arra, hogy mindenki jól mutasson a képernyőn.

A cégről annyit írnak, hogy a 2015-ben alapított, mindössze 5 fős Make-Up Team Kft. éves bevétele tavaly 318 millió forint volt, osztalékot nem fizettek ki. A cég tulajdonosa Rafai Attila, aki tavaly a Magyar Hangnak szűkszavúan csak annyit mondott az MTVA-s megbízás kapcsán, hogy az ügyben a közmédia sajtóosztálya az illetékes.

Azt is rögzítette a portál, hogy az MTVA 2024-es büdzséjének főösszegét 142 milliárd forintban határozta meg az országgyűlés – vagyis ennyiből gazdálkodhat a közpénzből működő szervezet.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik