Mintegy 30 kilométer hosszan rekord szélességűre, kétszer tízsávossá bővítenék a németországi A5-ös autópályát egy hosszú pereskedés után most nyilvánosságra hozott megvalósíthatósági tanulmány szerint – írja az Economx csütörtöki cikkében a Spiegel alapján.
A fejlesztés fő oka, hogy a tanulmány szerint irányonként 10 sáv nélkül nem lehet kezelni az évtized végére várható forgalomterhelést. Az A5 és az A3 kereszteződésénél fekvő szakasz már most is Németország egyik legforgalmasabb útvonala, helyenként hat, illetve nyolc sávon áramlanak rajta a járművek Frankfurt, a város agglomerációja és Európa egyik legforgalmasabb repülőtere között.
A gazdasági portál azt írja, a Ruhr-vidéki egyetem közlekedéstudományi szakértői által készített elemzés szerint 29 kilométeren kell irányonként 10-10 sávot kiépíteni, hogy ne legyen állandóan torlódás, hanem folyamatosan haladjon a 2030-ra várhatóan napi 200 ezresre bővülő kocsisor.
Csakhogy a nagyszabású fejlesztéshez házakat, kerteket, természetes élőhelyeket kellene felszámolni, és a zajterhelés is jelentősen növekedne. A bírálók szerint az autópálya-bővítésre szánt 1,1 milliárd eurót inkább a közösségi közlekedés fejlesztésére kellene fordítani – írja az Economx.