Tech

Hadat üzent az Instagram a gyűjtőoldalaknak

Nikolas Kokovlis / NurPhoto / NurPhoto via AFP
Nikolas Kokovlis / NurPhoto / NurPhoto via AFP

Az Instagram bejelentette: átdolgozza a Reels ajánló algoritmusát, hogy támogassa az eredeti tartalmakat – írja az Engadget. A döntés jelentős hatással lesz az olyan gyűjtőoldalakra és fiókokra, amelyek elsősorban más felhasználók munkáit teszik közzé. A platform megváltoztatja a Reels rangsorolásának módját is, hogy a kisebb fiókoknak jobb lehetőséget biztosítson.

A döntéseket bejelentő blogbejegyzésben azt írták, megpróbálják korrigálni a rangsorolási rendszert. Mint kiemelték, hagyományosan a nagy követőszámú fiókok és az újraposztoló gyűjtőoldalak nagyobb elérést kaptak, mint a kisebb, de eredeti tartalmakat közzétevő felhasználók. „Fontosnak tartjuk, hogy ezt korrigáljuk, hogy minden alkotónak egyenlőbb esélyt adjunk az új közönséghez való eléréshez” – emelték ki.

Egyelőre nem világos, hogy az Instagram pontosan miként módosítja majd algoritmusát. Az ajánlási rendszer változásait a következő hónapokban fogják bevezetni, úgy tűnik azonban, hogy az eredeti tartalom támogatása már korábban megkezdődik.

Az Instagram ezentúl a javaslataiban az újraposztolt Reels-videókat az eredetire cseréli, ha megegyező tartalmat észlel. Az újraposztolt Reelseket megosztó fiókoknál olyan címként is feltüntet majd, amely az eredeti alkotót jelöli. A változás azokat nem érinti, akik jelentősen módosítottak az eredeti tartalmon, például mémet hoztak létre.

A platform szerint a jövőben még szigorúbb büntetést kapnak majd azok a gyűjtőoldalak, amelyek ismételten mások posztjait teszik közzé. Az Instagram a tervek szerint teljesen leállítja az ilyen fiókoktól származó Reelsek ajánlását, ha az előző 30 napban tíz vagy annál több alkalommal tettek közzé nem eredeti tartalmat. Az ilyen oldalak gyakran partneri együttműködésben, vásárlási linkek terjesztéséért osztják meg mások videóit.

Fontos kiemelni, hogy az új változások egyelőre csakis a Reelsre vonatkoznak.

A Meta ugyanakkor idővel azt is meg tervezi vizsgálni, hogy az átállásokat kiterjeszthetik-e más formátumokra.

Az Instagram korábban 2022-ben frissítette algoritmusát azzal a céllal, hogy támogassa az eredetiséget. Adam Mosseri, a platform feje akkor elismerte, hogy nehéz biztosan tudni, mikor eredeti egy tartalom.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik