Gazdaság

Szinte indulótőke nélkül alapította a vállalatot, ami mára csak Magyarországon tavaly átlépte a bruttó 170 milliárdos éves forgalmat

Varga Jennifer / 24.hu
Varga Jennifer / 24.hu
30 éve nyitotta első üzletét a Rossmann Magyarországon, most pedig már a 250. boltot adták át egészen rendhagyó módon. Azon ritka alkalmak egyike volt, amikor az alapító, Németország egyik leggazdagabb embere, Dirk Rossmann a családjával, társtulajdonosokkal, valamint a Rossmann nemzetközi vezetőinek jelenlétében nyitotta meg az üzletet a budapesti Árkádban. Ott voltunk.

A visszavonult milliárdos, akinek sose volt laptopja és sosem írt sms-t

Dirk Rossmann 25 évesen nyitotta meg első boltját Németországban, 1972-t írtak akkor. Pár éve adta át fiának a ma már eurómilliárdokat érő cég vezetését. Mindig is más világban élt, mint a milliárdos vállalkozók többsége. Gyakorlatilag technikai eszközök minimális használatával irányított a cégét, sose volt laptopja és a mobilja is régi, amin üzenetet sosem küldött. Ellenben írógépe van, mert hogy az utóbbi években regényeket ír. A visszavonult milliárdossal pár éve készítettünk interjút arról, hogyan dedikálta a könyvét Putyinnak és miben látja a szupergazdagok felelősségét.

Ahogy az interjúban is elmondta, a céget nem volt könnyű felépítenie, többször eladósodott és szívinfarktust is kapott. Fiának, Raoul Rossmann-nak viszont már Európa egyik legnagyobb drogérialáncát adta át, aminek éves bevétele rekordszintre, 13,9 milliárd euróra emelkedett tavaly, 14,4 százalékkal meghaladva az egy évvel korábbi árbevételt.

Varga Jennifer / 24.hu Középen az alapító, Dirk Rossmann

A német konszern kilenc európai országban jelenleg 4713 üzletet működtet, ahol összesen 62 100 főt foglalkoztat. A Rossmann külföldi piacain (Lengyelországban, Magyarországon, Csehországban, Törökországban, Albániában, Koszovóban, Spanyolországban és Dániában) árbevétele 24 százalékkal 4,6 milliárd euróra nőtt 2023-ban. A cég központja a németországi Hannover melletti Burgwedelben található. A Rossmann család 60%-os tulajdonosa a cégnek. A hongkongi székhelyű AS Watson Group 40%-os részesedéssel rendelkezik, amelyet 2004-ben vettek át a holland Kruidvattól.

250. magyar üzlet egyre több hazai termékkel a polcokon

Eredményes évet zárt a Rossmann Magyarország: a 30 éves drogéria 2023-ban átlépte a bruttó 170 milliárdos éves forgalmat, mellyel ismét a drogériapiaci átlag feletti növekedést sikerült elérniük. Amellett, hogy az elmúlt évben is folyamatosan növekedtek a piacon, idén sem állnak meg, tavaly év végén jelentették be, hogy 20 milliárdos beruházásba kezdenek jelenlegi székhelyükhöz közel, Üllőn. 2025 végéig egy 28000 négyzetméteres logisztikai központ átadását tervezik, amely egy 4000 négyzetméteres irodával egészül majd ki.

A vállalat stabilan hosszú távra tervez Magyarországon, a tulajdonosok bizalma töretlen a hazai menedzsmentben, amely önállóan működik és a lokális piac igényire szabja a működést.

Varga Jennifer / 24.hu A társtulajdonos AS Watson Group CEO-ja Malina Ngai a hazai menedzsmenttel.

De nemcsak a menedzsment kap bizalmat, a vállalat kiemelten foglalkozik és több lehetőséget is biztosít a hazai termékeknek és vállalkozásoknak.

Igyekszünk segíteni és támogatni a magyar vállalkozásokat, legyen szó kis cégekről, családi vállalkozásokról, akik csak kisebb portfólióval rendelkeznek, egészen a nagy magyar vállalatokig.

– mondta el lapunknak Bednarik Péter, a Rossmann Magyarország beszerzési vezetője. Ezért is hozták létre a Krémmániával közösen a Beauty Expot, ahol „Lehetőséget biztosítunk a magyar vállalkozásoknak, hogy szélesebb vásárlói rétegnek tudják megmutatni magukat.” Bednarik Péter szerint a beauty cégek élveztek elsősorban prioritást az utóbbi időben, de egyre több hazai étrendkiegészítőt gyártó terméke is megtalálható a polcokon: „Van, aki csak tíz boltba tud bekerülni, mert nincs nagyobb gyártási kapacitása, de szép lassan fel tud kapaszkodni.”

A legjobban fogyó termékeik a klasszikus kozmetikai kínálat tagjai, illetve a választék egyik legfontosabb része a szépségápolás. A Rossmann piacvezető a babatermékek területén is, és komoly kiegészítő választékot jelentenek számukra a vegyi áruk. Ez a négy kategória adja a drogéria forgalmának 75 százalékát.

Galéria
Varga Jennifer / 24.hu

„Hisszük, hogy a tavalyi év sikeréhez nagy mértékben hozzájárult az akciós stratégiánk, mellyel az volt a fő célunk, hogy a vásárlóinkat még kedvezőbb akciós árakkal segíthessük a nehéz inflációs helyzetben. Ezt tesszük 25 éve, és ezt szeretnénk folytatni még legalább 25 évig” – mondta el Flórián László ügyvezető igazgató.

A drogéria a folyamatos expanzió mellett továbbra is fókuszt helyez a munkavállalói elégedettségre is. A vállalat sikeréhez nagyban hozzájárul a munkavállalók magas szintű elkötelezettsége, amely rendszeres mérések alapján évek óta kiemelkedő a multinacionális kereskedő cégek között. 2022-ben a Kincentric anonim munkavállalói elkötelezettség felmérésén a Legjobb Munkahely címet 78%-os elkötelezettségű eredménnyel érte el a Rossmann, 90%-os részvételi arány mellett.

Varga Jennifer / 24.hu

Ajánlott videó

Olvasói sztorik