Belföld

Vitézy Dávid a Clark Ádám tér megújításáról: A terveken nagyítóval kell keresni, mi a valós újítás

Marjai János / 24.hu
Marjai János / 24.hu

Budapest nagy közlekedési csomópontjaiban gyakran negyven évvel ezelőtti állapotok uralkodnak. Lerobbant közterületek, ezer éves pocsolyák, az Örs vezér terétől a Boráros térig hiányzó akadálymentesítés, régóta várt liftek, mozgólépcsők. A Mexikói úttól az Ecseri útig a vonzó közösségi közlekedéshez, a kényelmes átszállásokhoz méltatlan épített környezet. Voltak előrelépések az elmúlt évtizedekben néhány helyszínen, de rengeteg a teendő a külső kerületek nagyobb közlekedési csomópontjai körül

– kezdi szombat délelőtti Facebook-posztját Vitézy Dávid, majd azzal folytatja, szerinte a terveken nagyítóval kell keresni, mi jelentene ott valós újítást. Vitézy önmagában is tévesnek tartja a koncepciót, mondván, őrizgeti a Lánchíd forgalomcsillapítása nyomán teljesen idejétmúlt forgalmi rendet és egyáltalán nem segíti a buszközlekedés szükséges gyorsítását.

Hozzáteszi: szerinte ezer fontosabb teendő lenne, mint a turisták által kedvelt Sikló melletti tér felújítása, ezért azt javasolja a fővárosnak, ne ott költse el az uniós pénzeket.

A körúton kívül él Budapest többsége és a főváros első száz legfontosabb közterületi problémája között nincs ott a budai Vár tövében a Clark Ádám tér csinosítgatása. Jó példa Baranyi Krisztina polgármester terve az Ecseri úti metróállomás környezetének felújítására, amit a ferencvárosi képviselő-testület a kerület költségvetéséből nem akart kifizetni és leszavazott – költsük inkább ilyen beruházásokra az uniós forrásokat! Ha már a kormány a budai Várra költ minden Budapestre szánt hazai költségvetési forrást, legalább a fővárosnak járó uniós pénzt ne itt költsük el, hanem ott, ahol a legtöbb budapesti él és közlekedik

– javasolja.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik