Üzleti tippek

Véráramban

„Érdekelt, vajon külső, semleges, ismeretlen elemző milyen képet alkot a cégünkről” – mondja a pályázati részvételről dr. Boóc András, a PHARMA-Marketing ügyvezetője.

Az eddigi tapasztalatai szerint nem igazán számít a hazai piacon, hogy egy vállalkozás díjat nyer, elismerést arat. „Talán a vállalkozások külső elismerésének kultúrája nálunk még nem érte el a fejlett országokban tapasztalt szintet” – vélekedik az ügyvezető. Bár, mint értékelt, elismert vállalkozásként lehet, hogy a közeljövőben ezt másképp fogom érzékelni –vallja reménykedve.

A cég névjgyE

Név: PHARMA-Marketing Kft.
Alapítva: 1996. december
Cégvezető: dr. Boóc András
Profil: orvostechnikai eszközök kis- és nagykereskedelme, gyógyszermarketing
Árbevétel: 2007-ben 411 359 000 HUF, 2008-ban – október végéig – közel 370 M HUF (nettó értékek)
Alkalmazottak száma: 2
Működési terület: egészségügyi szolgáltató
Korábban indult-e az Üzlet & Siker pályázatán? Igen, 2007-ben a második fordulóba került, és megkapta az Üzlet & Siker elemzését.

Az 1996 óta működő PHARMA-Marketing Kft. fő terméke az inzulinpumpa, melyet több mint 10 éve vezettek be Magyarországon elsőként. Emellett a kft. olyan gyógyászati cégek magyarországi képviseletét, forgalmazását célozza, melyek gyártói nem tervezik önálló képviselet, illetve önálló forgalmazói rendszer létrehozását.

Az ügyvezető szerint nem lehet egyértelmű választ adni arra kérdésre, hogy vajon a hazai kkv-k áldozatul esnek-e a pénzügyi válságnak. Kiemelte, ez a probléma erősen szektorfüggő, az egyes területeket nem egyformán érintik a gazdaság pénzügyi nehézségei. A hitelnyújtás és a fizetőképes kereslet csökkenése azonban biztos, hogy minden ágazatban visszaesést fog jelenteni.

Hogy miként lehet védekezni a recesszió ellen? Ezzel kapcsolatban a kormányzat felelősségére hívja fel a figyelmet. Véleménye szerint a gazdaság élénkítése segítséget nyújthat, melynek alapja a vállalkozások adóinak csökkentése.
A hazai kkv-k nemzetközi versenyképességéről szólva úgy fogalmazott: a gyógyszerek és orvostechnikai eszközök területén a termékfejlesztés rendkívül tőkeigényes, a hazai vállalkozások hátránya tehát egyértelmű. Ugyanakkor a helyi viszonyok pontos ismerete az értékesítés és a marketing területén előnyt jelenthet, így egy kisvállalkozás is könnyebben megfelelhet a nemzetközi cégek igen magas elvárásainak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik