Belföld

Hajós András: Azért bátrabbak a mai előadók, mert nem tud beférkőzni a hatalom közéjük és a közönség közé

Marjai János / 24.hu
Marjai János / 24.hu

A mostani fiatal előadók szélsőségesebbek és önazonosabbak, a közéleti, politikai kérdésekben is meg mernek nyilvánulni – fogalmazott Hajós András a Hvg.hu-nak adott interjújában.

Az ismert zenész és Dalfutár-készítő saját magát is a „pofázó, felvállaló előadók” közé sorolja, szerinte az a fő kérdés, hogy a fiatal előadók miért merik vállalni ezt az önazonosságot.

Mindannyian értjük és tapasztaljuk, hogy ma megszorító piaci környezetben létezhet csak a popzene Magyarországon. Korlátozottak az erőforrások, és a politika, ezzel visszaélve, alásegítéssel képes beleszólni egy-egy előadó tevékenységébe. Megvannak azok az állami és államközeli cégek, amelyeknek a támogatásával könnyebben gördül a szekér

– írja le a jelenlegi helyzetet Hajós. Szerinte a fiatalok bátorságához a közösségi média teremti meg az alapot: „az internetes jegyértékesítés, kiegészülve a klub- és fesztiválrendszerrel, úgy tűnik, külső támogatás nélkül is működőképessé teszi a modellt. Nincs akkora kitettség. (…) Ebbe a kapcsolatba nem tud beférkőzni semmilyen hatalom, és ezért mernek szerintem bátrabbak lenni a szereplők.”

Hajós szerint a fiatalok nem akarnak átváltozni művésszé, a valóság részei akarnak maradni, és ezért viszik magukkal a színpadra a véleményeiket is. „Nekem tetszik, hogy a mai srácok, magukat nem féltve, csomagolásmentesen tudnak beszélni a közösségüket érintő kérdésekről és problémákról. Vállalják azt a kockázatot, hogy valaki ezért majd nem szereti őket, és esetleg nem léphetnek fel majd a falunapon.”

Hajós szerint a ma legsikeresebb előadók – például Azariah, Krúbi, Dzsúdló, Beton.Hofi vagy a Carson Coma – a jelenlegi globális információáradatban sokkal inkább a világtrendekhez próbálnak igazodni. „Minden eljut hozzájuk a Spotify-on, a YouTube-on, a TikTokon, ezért az a fajta elzártság, megkésettség vagy különutasság, ami az 1980-as, 1990-es években a magyar popszcénát jellemezte, eltűnt.”

Hajós az interjúban kiemelte a fiatal előadók sokszínűségét.

A közönség figyelmét az tartja fenn, hogy mindig történjen valami új és meglepő. Ebben tükröződnek a közönség saját médiafogyasztási szokásai is: percenként kapcsolgat, itt néz cicás videót, ott meg természetfilmet, a harmadik helyen meg politikát. A közönség elméjének befogadósebessége és ingerszintje megnőtt, és ezt tudja kielégíteni a sokszínűség

– mondja a Hvg.hu-nak Hajós András.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik