Nem mindennapi videóval illusztrálta a MÁV, hogyan törik a sorompókat a járművezetők. A vasúttársaság munkatársai éppen egy letört sorompókar visszaszerelését végezték az egyik vasúti átjáróban, amikor az ellenkező irányból egy kamion a piros jelzés ellenére áthajtott a síneken, letörve a másik csapókart is, majd megállás nélkül továbbhajtott.
A MÁV tájékoztatása szerint évente átlagosan 800 sorompót törnek le az autósok, ezt a számot idén november végére érte el a statisztika. A legjellemzőbb ok, hogy a járművezetők a „még átérek” gondolattal a fénysorompó tilos jelzése ellenére hajtanak a vasúti átjáróba, elsodorva a csukódó csapórudat. Sajnos előfordul, hogy a közlekedők anélkül hajtanak a sínekre, hogy meggyőződnének a biztos áthaladásról. A feltorlódott sorban az idő közben tilosra váltó jelzés során „beragadnak” a lecsukódó sorompók között a vasúti átjáróba, és a baleset elkerülése érdekében gázt adva letörik azokat. De olyan eset is történt, amikor az autós az előjelző táblák ellenére egyszerűen nem vette észre a vasúti átjárót és a csukott sorompót – ismertette a MÁV, amely hangsúlyozta, hogy minden esetben rendőrségi feljelentést tesznek.
Idén kilencen vesztették életüket a vasúti átjárókban történt balesetekben, heten súlyos, tizenketten könnyű sérüléseket szenvedtek, 35 esetben pedig anyagi kár keletkezett. A múlt év azonos időszakában összesen 90 baleset történt vasúti átjáróban, amelyekben közel négyszer annyian vesztették életüket, mint idén. Tavaly a 34 áldozat közül 19-en – köztük gyerekek is – utasként estek áldozatul az autóvezető figyelmetlenségének, a KRESZ szabályok be nem tartásának. Voltak olyan tragikus esetek, amelyek során négyen, öten vagy heten is életüket vesztették a balesetet szenvedett járműben – hívta fel a figyelmet a MÁV a körültekintő közlekedés fontosságára.