Viszonylag kevesen tudják, de a magánrepülőgépek magasabban repülnek, mint a kereskedelmi járatok. Az Interesting Engineering szerint számos oka van annak, hogy a magánrepülőgépek akár 15 ezer méteres magasságot is elérhetik, míg a legtöbb kereskedelmi repülőgép 9 és 12 ezer méter között marad.
Bizonyos nagytestű repülőgépek, mint például az Airbus A380, az Airbus A350 és a Boeing 787 magasabb, akár 13 ezer méterig terjedő tanúsítvánnyal is rendelkezhetnek. A légiforgalmi korlátozások miatt azonban ezek a repülőgépek nem üzemelnek rutinszerűen ilyen magasságban. A legtöbb magánrepülőgép jellemzően azonban ennél magasabban megy, a kisebb légi forgalom és a kevesebb korlátozás miatt.
A magánrepülőgépek azért is mehetnek ilyen magasra, mert rugalmasabbak az ezekre vonatkozó szabályozások. Kabinnyomáscsökkenés esetén a kereskedelmi repülőgépeknek gyorsan le kell ereszkedniük 3000 méter alatti magasságra, hogy legyen elegendő oxigén az utasok számára. A magánrepülőgépek azonban gyorsabban tudnak leereszkedni, és más szintű kabinnyomással és oxigénellátással is rendelkeznek.
Érdekesség, hogy mivel hajtóművek a repülőgép hátsó részén, a nyomás alatt álló utastértől távol helyezkednek el, ezeknél a gépeknél kisebb a törzs sérülésének kockázata is. Végül pedig az időjárás és a turbulencia is befolyásolja a repülés kényelmét és biztonságát. A turbulencia gyakori élmény a kereskedelmi járatokon, ugyanakkor a magángépek magasabbra repülnek, ahol a levegő nyugodtabb és tisztább.
Természetesen a jóval nagyobb magasságban való repülés kihívásokkal és kockázatokkal is jár. Ilyen például mint például az oxigénhiányos állapot, vagy is a hipoxia kialakulásának fokozott kockázata, a dekompressziós betegség és a hajtóművek jegesedése is — ám ezek leginkább az extrém magasságokban való utazásokhoz kapcsolódnak.