Orbán Viktor szerint tarthatatlan, hogy Magyarországon többször annyit kelljen fizetni az autópályákért, mint a szomszéd országokban – a munkahelyteremtésnek pedig feltétele, hogy a munkások olcsóbban közelíthessék meg munkahelyüket. “Azt mondom, hogy körülbelül felére kell csökkenteni az éves autópálya-matrica árát” – mondta.
Vasút, metró, parkoló
Orbán Viktor hangsúlyozta, hogy ha a Fidesz megnyeri a tavaszi választásokat, megépíti a 4-es metrót. Mint mondta az elmúlt négy évben nem épült egyetlen méter metró sem. Úgy fogalmazott: “Nem tartom igazságosnak, hogy a mi kontónkra akarják írni azt, hogy nem épült metró ’98 és 2002 között, mert látják, most másik kormány van, ráadásul ugyanaz a kormány van, mint amilyen koalíció uralja a fővárost”.
A nagyobbik ellenzéki párt vezetője közölte: a felszíni közlekedésről sem szabad elfeledkezni, a Fidesz egy, a vasutat és a metrót összekapcsoló külvárosi vasúthálózatot is létrehozna. Mint mondta, ezzel lehetővé válna, hogy százezrek juthassanak be tömegközlekedéssel fővárosi munkahelyükre, és gépkocsijukat kulturált módon, őrzött parkolókban helyezhessék el, de ehhez metró is kell. “Meg kell építeni, és meg is fogjuk” – fűzte hozzá.
Ismét 14. havi nyugdíj
A Fidesz szerint reális a 14. havi nyugdíj egy cikluson belüli bevezetése – mondta a párt elnöke. Orbán Viktor elmondta: a 14. havi nyugdíjat – a jelenlegi kormány által bevezetett 13. havi nyugdíjhoz hasonlóan –, évente egy-egy hét kifizetésével lehetne négy év alatt realizálni.
“Ha a gazdaság jobban működik, akkor ezt lehet gyorsabban működtetni, de az egy cikluson belüli bevezetést (…) mindenképpen reálisnak tartjuk, vállaljuk is” – hangsúlyozta. Mint mondta, országjárásán azt tapasztalta, hogy sok nyugdíjas támogatja a fiatalokat, akik iskolai tanulmányaikat befejezve nem tudnak elhelyezkedni. Megjegyezte, hogy a pályakezdők munkanélkülisége “történelmi rekordot” dönt ma Magyarországon.
Orbán Viktor szerint a nyugdíjasok ezt a pénzt egyfajta családtámogatásra fordítanák majd, “(…) jó helyre megy a pénz” – mondta. A 14. havi nyugdíj előfeltételének nevezte, hogy a jelenlegi 29 százalékról 19 százalékra csökkentsék a tb-járulék mértékét. “Ha ez bekövetkezik, akkor mi egész biztosak vagyunk abban, hogy munkahelyek fognak létre jönni” – jelentette ki, hivatkozva arra, hogy 1999-ben a járulékcsökkentés módszere már bevált.
Demszky nem felejt
“Eddig és nem tovább, Budapest nem felejt. A fővárosiak pontosan tudják, hogy mit várhatnak az Orbán-kormánytól, amely 1998-ban leállította a metróépítést. Ha ez akkor nem következik be, ma már a 4-es metrón utazhatnánk” – reagált Demszky Gábor főpolgármester a nagyobbik ellenzéki párt elnökének a tv-műsorban előzetesen ismertetett nyilatkozatára. Demszky Gábor hangsúlyozta: a főváros a 4-es metrót a szabad demokrata–szocialista kormánykoalíció támogatásával fogja megépíteni.