Selmeczi Gabriella a párt szóvivője úgy fogalmazott: “egy átlagos életvitelű család számára egy közepes kategóriájú autó költségei ma luxusnak számítanak”. A szóvivő szerint a munkanélküliek számára is “létfontosságú, hogy legyen autójuk”, hiszen ha lakhelyüktől nagyobb távolságra találnak munkát, oda el is kell jutniuk.
A politikus közölte: számításaik szerint a tervezett lépéssel éves szinten mintegy 20 milliárd forint maradna az emberek zsebében, illetve ekkora költségvetési bevételcsökkenést jelentene ez az intézkedés, szemben az MSZP által emlegetett csaknem 100 milliárd forinttal.
A szóvivő cáfolta azt is, hogy a külföldiek lennének a haszonélvezői az autópálya-matrica árcsökkentésének. Mint mondta, a török vendégmunkások, akik rendszeresen átutaznak Magyarországon, mivel nem EU-tagország állampolgárai, nem részesülnének ebben a kedvezményben. Az EU-tagországokból érkező turisták pedig nem vásárolnak éves matricát – mondta a politikus.
A Medgyessy-Gyurcsány-kormány regisztrációs adóval kapcsolatos álláspontja sem megalapozott, hiszen nem igaz, hogy az EU-országokban bevett gyakorlat ez az adófajta – mondta Selmeczi Gabriella, majd hozzátette: uniós elvárás, hogy a tagországok 2016-tól semmiféle regisztrációs adót ne tartsanak hatályban.
Selmeczi Gabriella felidézte, milyen mértékben növekedtek az elmúlt években a gépkocsihasználat költségei. Mint mondta, míg 2002-ben egy liter benzin ára 220 forint volt, addig ma 270 forint. Jelentősen emelkedett az éves autópálya-matrica díja is, hiszen 2002-ben 24 ezer forintot kellett fizetni érte, ma már 37 ezer forintot. A súlyadó 2002-ben 600 forint volt száz kilogrammonként, ez mára megduplázódott, regisztrációs díj pedig nem volt 2002-ben.