Tech

Ezért kapott újabb többmilliós büntetést a Telekom

Tíz év alatt ez a tizedik alkalom, hogy a GVH bírsággal sújtja a Telekomot.

Megtévesztően népszerűsítette ügyfelei között egyes, hűségvállalásért cserébe nyújtott mobilinternet-kedvezményeit a Magyar Telekom – írja a Gazdasági Versenyhivatal közleménye alapján a HWSW. A hatóság még kezdte vizsgálni a szolgáltató azon – a piacon jól bevett – gyakorlatát, hogy a határozatlan idejű szerződéssel rendelkező ügyfeleket újabb, határozott idejű szerződések megkötése felé tereljék.

A GVH problémásnak találta, hogy a cég által hangoztatott üzenet („50% kedvezményt kapsz mobilneted havidíjából 3 hónapon át, és még 30 GB mobil netet is díjmentesen belföldre 90 napra, ha 1 éves hűséget vállalsz mobil előfizetésedre a Telekom alkalmazásban”) azt a benyomást kelthette, hogy a kedvezmények bármelyik ügyfél számára elérhetők, amennyiben egy évnyi hűségidőt vállal a meglévő előfizetésére. Ezzel szemben a lezárt díjcsomaggal rendelkezők csak a meglévőtől eltérő feltételű, új díjcsomagra történő szerződéskötéssel válhattak jogosulttá a kedvezményekre.

A hatóság a jogsértés mérlegelésekor figyelembe vette, hogy a tisztességtelen reklámkampány nem nyílt formában, hanem egy viszonylag szűk előfizetői kört célozva zajlott, de arról sem feledkeztek meg, hogy a Telekomot 10 év alatt a tizedik alkalommal marasztalják el fogyasztóvédelmi típusú jogsértésekért.

A versenyhatóság végül 21,7 millió forintos bírságot rótt ki a Magyar Telekom Nyrt.-re.

A HWSW hozzátett, hogy a hazai távközlési piacon megszokott gyakorlat, hogy a már nem értékesített díjcsomagokra nem lehet újbóli hűségidőt vállalni, a piaci szereplők így ezzel – az újabb hűséghez kapcsolódó, gyakran limitált ideig élő kedvezményekkel – próbálják meggyőzni az ügyfeleket arról, hogy térjenek át új konstrukcióra.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik