Egyre gyakoribbak az internetes csalások, a rosszindulatú szereplők pedig gyakran ismert cégek megjelenését öltik magukra a megtévesztés érdekében. A CheckPoint kiberbiztonsági cég most frissítette azon népszerű brandek listáját, amelyekkel előszeretettel élnek vissza az adathalászok.
A lista éllovasa a Microsoft lett: a technológiai óriás az összes márka-adathalászati kísérlet 29 százalékát tette ki. A listán a Google került a második helyre az összes próbálkozás 19 százalékával, míg a szintén nem túl hízelgő harmadik helyet az Apple gyűjtötte be. A cupertinóiak az összes adathalász esemény 5 százalékában szerepeltek a második negyedévben.
Mint azt a hvg részletezi, a márka-adathalász támadások során a bűnözők egy jól ismert brand hivatalos webhelyét próbálják utánozni hasonló domainnév vagy URL-cím, valamint az eredeti webhelyre emlékeztető weboldal kialakításával. A hamis weboldal linkjét elküldik a célszemélyeknek e-mailben vagy szöveges üzenetben, de akár netes böngészés közben is eltéríthetik a felhasználókat.
A hamis webhelyek gyakran tartalmaznak olyan űrlapot, amelynek célja a felhasználói hitelesítő adatok, fizetési információk vagy egyéb kényes, személyes adatok ellopása.