Az RTL Klub, hiába Magyarország vezető kereskedelmi csatornája, és hiába nyereséges a működése, mégis úgy döntött, leépítésekkel és megszorításokkal biztosítja be a pozícióját. A napokban elbúcsúzó Reggeli helyét jövő februártól,a Csak Csajok és a Reflektor mellett, egy egyórás rajzfilm blokk veszi át.
Az indok: a gyerek tematikát a hirdetői piac már régóta hiányolta az RTL Klub hétköznapi műsorstruktúrájából, ezért a hétvégi Kölyökklub mellett februártól hétköznap reggelenként is gyerekeknek szóló műsort sugároz a csatorna.A Hupikék törpikék, Tom & Jerry, Frédi és Béni, Garfield, Hello Kitty és a Kisvakond mellett a Star Wars-A klónok háborúja, Tini Nindzsa Teknőcök, a Pindur Pandúrok és a Boci és Pipi epizódjaival is találkozhatnak majd a legfiatalabb tévénézők.
Az RTL Klub hangsúlyozta, hogy ezzel a lépéssel a jövő generációjának felelősségteljes szórakoztatását célozta meg. Aki már látott akár öt percet is a Boci és Pipi-ből, az biztosan (reméljük) ír egy panaszlevelet a csatornának, hiszen ez az animációs film minden, csak nem gyerekmese. Igaz, hogy Jerry is legalább ezerszer átküldte a húsdarálón Tomot, de az valahogy mégis más.
A Reggeli olyan volt, amilyen, de előfordult, hogy hasznos infókat tudhattunk meg belőle, ha a hajnali rohanásban háttérzajnak bekapcsoltuk a tévét. Arról nem is beszélve, hogy a felső sarokban látható volt a pontos idő, ami reggel létfontosságú adat. A Reggeli megszűnése olyan szakmai kérdéseket is felvet, hogy mi lesz így a médiatörvényben megszabott közszolgálati tartalommal? Hol és miképpen fogja ezeket teljesíteni az csatorna?
Februártól azonban a mesehősöké a főszerep, ami jó hír a gyerekeknek, de annál rosszabb hír a felnőtteknek. Hiszen így még kínkeservesebb lesz a reggeli indulás a gyerekkel, aki majd üvöltve kapaszkodik a tévéállványba, hogy „csak még egy mesét anya”.
Itt egyértelműen arról van szó, hogy már a legkisebbeket is vásárlásra akarják buzdítani, akik két mese között megbabonázva nézhetik a legújabb méregdrága játékokat, és azzal sokkolhatják a szüleiket, hogy nagy boci szemekkel könyörögnek azokért. A szemfüles szülők valószínűleg nem sétálnak bele ebbe a csapdába, ami nyilván a nézettségen is érezhető lesz. Így mondhatjuk, hogy az RTL Klub adott egy pofont a sz@rnak, a hirdetőpiacnak és az óvatlan szülőknek is.