Kultúra

A Spotify-on Azahriah-t hallgatnak a magyarok, a rádiók mégis inkább Ákost játszanak

Varga Jennifer / 24.hu
Varga Jennifer / 24.hu
A streamingplatformon leggyakrabban játszott dalt be sem került a rádiós top20-ba.

A hazai közönség legtöbbször Azahriah és Desh Pull Up című számát hallgatta a Spotify-on, mely majdnem 6,5 millió lejátszást ért el 2022-ben. A streamingszolgáltatón a világ legnépszerűbb dalának Harry Styles As It Was című dala tekinthető, amit több mint 1,7 milliárdszor játszottak le a platformon a tavalyi évben – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatásából, amely azt vizsgálta, hogy mely előadók és zeneszámok voltak a legnépszerűbbek a Spotify-on és a YouTube-on. A kutatás eredményeit a hatóság kommunikációs igazgatósága közölte az MTI-vel hétfőn.

A Spotify és a YouTube heti gyakorisággal hozza nyilvánosságra adatait mind globális, mind országos szinten. Hivatalos éves toplista hiányában az NMHH a publikus adatokra támaszkodva készítette el az éves eredményeket, összeszámolva a teljes év során felgyülemlett hallgatottságot, nézettséget – írták.

A legtöbbet játszott előadó a Spotify világranglistája szerint Bad Bunny volt: a 28 éves Puerto Ricó-i előadó dalait az év során több mint ötmilliárdszor streamelték. A második helyezett, Styles-t másfél, a harmadik helyen álló Taylor Swift-et pedig 2,3 milliárddal kevesebbszer hallgatták, mint Bad Bunnyt. A Spotify adatai szerint a világ legnépszerűbb zeneszáma Styles idén április 1-jén debütáló As It Was című műve lett, amit több mint 1,7 milliárdszor játszottak le.

A magyar hallgatók körében is népszerű volt az angol énekes a maga nyolcadik helyével, de az élen két hazai fiatal, Azahriah és Desh végzett a Pull Up című szerzeménnyel, amely 2022-ben majdnem hat és fél milliószor került lejátszásra. Külön érdekesség, hogy több mint három éve, 160 hete folyamatosan a magyar top200-ban található Dzsúdló és Lil Frakk Lej című műve, melyet csak 2022-ben 3,8 milliószor streameltek.

A hazai közönség ugyanakkor elsősorban a magyar előadókra kíváncsi a YouTube-on: akárcsak 2021-ben, ezúttal is a húszból mindössze egyetlen volt a külföldi, az amerikai Eminem. A hazai toplistát sokkal nagyobb mozgások jellemzik, mint a globálist, egy-egy új sláger pár nap alatt sokmilliós nézettséget hoz, de a folyton érkező újdonságok leszorítják egymást a dobogóról. A legnézettebb a magyarok körében tavaly a 21 éves Azahriah volt.

A rádiós top20-ból hárman vannak jelen a YouTube-os top20-ban: a Halott Pénz (rádiós 2.), a Follow The Flow (4.) és a Bagossy Brothers Company (10.). A 2022-ben 122 milliószor megtekintett Azahriah-t összesen 6774-szer hallhattuk a rádiókban ugyanebben az évben, ezzel a 85. helyezést érte el. Olyan nincs közöttük, akit egyszer se szerkesztettek volna a rádiók műsoraiba. A magyar lakosok egy jelentős csoportja (főleg a fiatalok) távol marad a rádiók lineáris adásaitól.

Érdekesség, hogy a zenei streamingplatform legsikeresebbjei közül egyetlen zenekar sem került be a rádiós top20-ba. Ezzel ellentétben Ákos, a Bagossy Brothers Company, a Bon Bon, Caramel, a Follow The Flow, Győrfi Albert, a Halott Pénz, a Honeybeast, a Hooligans, az Irie Maffia, a Kowalsky Meg A Vega, a Magna Cum Laude, a Margaret Island, a New Level Empire, a Republic, Rúzsa Magdi, a Soulwave, Szakács Gergő és a Wellhello mind olyan előadók, amelyek a rádiós top20-ban végeztek, a Spotify-on azonban minimális sikereket értek el – zárták az összegzést.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik