Tech

Ezért kapják meg sokan félig töltve a vadiúj Teslájukat

Sean Gallup / Getty Images
Sean Gallup / Getty Images
Egy tavaly kiégett konténerhajó áll az alacsony töltöttségű telepek hátterében.

Ha valaki napjainkban vadonatúj Teslát vásárol, akkor könnyen lehet, hogy mindössze 20-50 százalékos töltöttségű akkumulátorokkal veheti át az elektromos autóját.

Habár azt hihetnénk, hogy ennek hátterében a spórolás áll, az alacsony töltöttségű telepeknek teljesen más oka van: sok vízi szállítmányozással foglalkozó cég manapság megköveteli a 20-50 százalékos töltöttséget, ellenkező esetben megtagadhatják a szállítást. Ennek oka egy közel másfél évvel ezelőtti eset, mikor a Felicity Ace konténerhajón gyulladtak ki elektromos járművek, és a tüzet még az erre szakosodott tengeri tűzoltócégek sem tudták megfékezni.

A Felicity Ace tavaly februárban Németországból tartott az Egyesült Államokban található Rhode Islandre, mikor vészjelzést adott le, hogy tüzet észleltek a raktérben. A 22 fős személyzetet ugyan evakuálták, de a tűzben több száz Porsche, Bentley és Audi vált az elektromos tűz martalékává, a kárt akkor nagyjából 150 millió dollárra (közel 52 milliárd forint) saccolták.

A Tesla (más gyártókhoz hasonlóan) tehát az eset nyomán bevezetett új iparági irányelvek miatt nem tölti fel többé a járműveiben található akkumulátorokat, ugyanakkor ezen kellemetlenségért cserébe ingyen Supercharger-kilométereket ígérnek a vásárlóknak.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik