Fekete Tamás, a pilóták egyike az MTI-nek nyilatkozva pénteken elmondta: a három együléses és a két kétüléses Gripent négy magyar és három svéd pilóta viszi haza. Az út a magyar légierő kecskeméti légi bázisáig körülbelül másfél óráig tart.
A Gripen, azaz a Griffmadár a pilóták szerint nagyon könnyen vezethető és egyszerűen üzemeltethető. Sokkal kevésbé kell a repüléssel foglalkozni, mint a MiG-29-es fedélzetén, így több idő marad az adott feladatra koncentrálni. Hajdú Attila pilóta számítógépes repülőgép-szimulátorhoz hasonlította a gépet. Mint mondta, aki azzal elboldogul, az rövid gyakorlás után a Gripennel is le tudna szállni.
Magyarország összesen 2 kétüléses és 12 együléses Gripen vadászrepülőgépet rendelt Svédországtól, ezeket 2006. márciusa és 2007. decembere között adja át a svéd fél, s tízéves bérleti időszak után magyar tulajdonba kerülhetnek. A 210 milliárd forint összértékű szerződés magába foglalja a Gripenekhez tartozó földi berendezéseket – például a szimulátort -, valamint a pilóták és a műszaki személyzet kiképzését is.
A magyar Gripen század legkorábban 2008-ban lesz teljesen hadra fogható, a tervek szerint akkortól kezdi átvenni a készültségi szolgálatot a MiG-29-es gépektől.