A választási törvény a kampányra 386 millió forint felhasználását engedélyezi, ugyanakkor az MDF adatai szerint eddig az MSZP 682 millió 737 ezer, a Fidesz 951 millió 743 ezer, az SZDSZ pedig 425 millió 437 ezer forintot költött el – mondta sajtótájékoztatóján az MDF frakcióvezetője. Az MDF állítása szerint eddig 250 millió forintot fordított a kampányra.
Herényi Károly közölte: információik az AGB – televíziós nézettségek mérésével foglalkozó kutatócég – nyilvános adataiból, valamint egy TNS MI-ADEX nevű szoftverről származnak, amelyen listaáron rögzítik a hirdetéseket. Hozzátette: adataik a legminimálisabb bizonyítható összegeket, így a plakáthelyek és a médiában megjelenő hirdetések árát foglalják magukba, ugyanakkor nem tartalmazzák a produkciós és előállítási költségeket.
Megjegyezte, hogy az MDF korábban többször benyújtotta a párt- és kampányfinanszírozási törvény módosítására vonatkozó javaslatát, amelyet egyik parlamenti párt sem támogatott. Herényi Károly a három párt által aláírt választási etikai kódexet a „hallgatás kódexének” nevezte, egy olyan megállapodásnak, amelyben a pártok hallgatnak arról, mennyit költenek a kampányban, s ezzel „tulajdonképpen egy nagykoalíció alapjait rögzítették”.