A gazdaság egészéhez hasonlóan a rendezvényes szakma is reménykedve várja a fellendülést, de ehelyett a nagyvállalatok további nadrágszíjszorító lépéseivel szembesül – írja a Népszava.
A lap hétfői száma ismerteti: a PROMO DATA Kft. most befejeződött 3100 interjús felmérése szerint a cégek továbbra is a marketingen spórolnak. Szentirmay László ügyvezető a lapnak elmondta: évek óta mélyponton van a szakma, néha pár százalékos javulással, most éppen kisebb visszaeséssel.
A válság előtti években a legnagyobb cégek csaknem fele jelezte, hogy tart valamilyen rendezvényt, 2009 elején már csak egyharmada, az elmúlt években és az idén pedig alig több mint egyötöde. Míg 2008-ban még több mint ezer nagyvállalat, a megkérdezettek 34 százaléka kért ajánlatot rendezvényszervező cégektől, illetve a helyszínt biztosító hotelektől, addig 2010-ben 760, tavaly pedig már csak 680, a megkérdezettek ötöde.
Az összegek is mérséklődtek: a válság előtt a pontos összeget közlő cégek 60 százaléka egymillió forintnál többet tervezett rendezvényekre, ma már csak 31 százalékuk szán ennyit a programokra. Öt éve még a pontos összeget közlők kevesebb mint egyharmada jelezte, hogy a félmilliót sem éri el a rendezvényekre fordítható összeg, tavaly és az idén ez már 55 százalék lett.