Az Energiaspirált népszerűsítő kampányban a Multi Webshop Kft. és a Csapó Invest Egészségjavító Termékgyártó és Forgalmazó Kft.a terméknek egészségiállapot-javító és betegségmegelőző hatást tulajdonított. A cégek azokat a fogyasztókat szerették volna megszólítani, akik kifejezetten egy betegség megelőzése vagy meglévő betegségük tüneteinek enyhítése, gyógyítása miatt vagy egészségügyi állapotuk javítása miatt keresik a különböző terápiás lehetőségeket, módszereket – írja közleményében a Gazdasági Versenyhivatal, hozzátéve, hogy akinek valamilyen egészségügyi problémája van, sokkal kiszolgáltatottabb helyzetben van a vállalkozások tájékoztatásaival, reklámjaival szemben.
A hirdetésekben, termékleírásokban az eszköz pozitív hatásain túl több konkrét betegséget és azok tüneteit is felsoroltak (pl. gerincproblémák, asztma, allergia, cukorbetegség, stb.), ezzel azt a látszatot kelthették a fogyasztókban, hogy a készülék ezekre a problémákra is megoldást nyújt.
A GVH azt vizsgálta, hogy a tájékoztatásokban megfogalmazott állítások megfelelnek-e a valóságnak. Igazolásként természetgyógyászok véleményét, illetve fogyasztói tapasztalatokat mutattak be a vállalkozások, azaz egyik cég sem tudta bizonyítani, hogy az Energiaspirállal ténylegesen elérhetőek-e a tájékoztatásokban kiemelt egészségügyi hatások. A vállalkozások fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytattak – indokolta a bírság kiszabását a hivatal.
Ezért a Multi Webshop Kft.-t 10 985 600 Ft, a Csapó Invest Egészségjavító Termékgyártó és Forgalmazó Kft.-t pedig 1 000 000 Ft bírság megfizetésére kötelezték – zárul a közlemény.