A KRESZ-módosítást ez év első felére tervezték, ám a kormányzati átalakítások okán a már elkészült tervezet átkerült az Építési és Közlekedési Minisztériumhoz, a végleges döntés Lázár János miniszter kezében van – mondta a Magyar Nemzetnek Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős államtitkár..
Az elektromos rollerekre vonatkozó szabályozás illeszkedni fog az uniós nagyvárosokban már életbe lépett formulához.
A 25 kilométer/órás végsebességű elektromos rollerekre, elektromos kerékpárokra ugyanazok a szabályok vonatkoznak majd, mint a kerékpárokra, ahogyan azt két héttel ezelőtt megírtuk. Révész felhívta a figyelmet arra, hogy ezek a szabályok a kis sebességű e-rollerekre, segwayekre és a rollermegosztó szolgáltatások eszközeire vonatkoznak.
A gyors rollerek más szabályozás alá esnek:
Ha az összes elektromos rollert segédmotoros kerékpárnak minősítenénk át, akkor a rollermegosztó cégek lehúzhatnák a rolót. A segédmotoros kerékpár használatához kötelező a bukósisak, viszont a rollerezők közül senki sem hord ilyet. Tehát azoknál a rollereknél, ahol 25 kilométer/óra sebességnél gyárilag lekapcsol a motor, egységesen az unióban kerékpárokra vonatkozó szabályozás van érvényben.