Március 2-án Európa húsz országában, köztünk Magyarországon is elérhetővé vált a Twitter közösségi platform fizetős verziója, a Twitter Blue. A korábban a hitelesítésre szolgáló kék pipát is biztosító szolgáltatás ára, amennyiben a Twitter hivatalos felületén fizetünk elő, havi 3619 forint (éves előfizetés: 38 100 Ft), míg az Androidos és iOS-es alkalmazáson keresztül havi 4000 forint (éves előfizetés: 41 490 Ft). Utóbbi két esetben azért magasabb az összeg, mert Elon Musk a felhasználókkal fizetteti ki a Play Áruház és az App Store „adóját”.
Ezért az összegért a felhasználók megkapják az említett,
- „hitelesítést” szolgáló kék pipát a nevük mellé,
- utólag is szerkeszthetővé válnak a tweetek,
- hosszabb és HD-minőségű videók posztolhatók,
- a Twitter-algoritmus kiemeli a bejegyzéseket/válaszokat,
- illetve fele annyi reklám jelenik meg a feedben, mint az átlag felhasználóknak.
Utóbbi funkció egészen nevetségesnek mondható, hiszen havi 3619 forintért (pláne havi 4000-ért) elvárható lenne, hogy egyáltalán ne jelenjenek meg reklámok a felhasználónak. Maga a Twitter amúgy azt hirdeti, hogy 2850 forint a havi előfizetés, az viszont már csak a bankkártya adatoknál derül ki, hogy ezen az összegen még nincs rajta a 27 százalék áfa.
Összehasonlításképpen: a YouTube Premium havi 1790 forintért biztosít teljes reklámmentességet az előfizetőknek. A Twitter Blue még a teljesen alap Netflix előfizetésnél (havi 2490 Ft) is drágább, de kevesebbe kerül egy havi HBO Max (2390 Ft) és egy Disney+ (2490 Ft) előfizetés is.