Gazdaság

Adósságspirálban zötyög a vasút

A vasút alulfinanszírozottságában látja a legnagyobb problémát Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója.

Szarvas Ferenc ugyanakkor nem tagadja: a belső működési gondok is nagyon komolyak – írja a Magyar Hírlap. A MÁV a kormány közlekedéspolitikai céljaival összefüggő stratégiát dolgoz ki. Ezzel kapcsolatban a MÁV-vezér a lapnak azt mondta: ami a korábbi kormányzati ciklusban folyt, az nem vezet sehova, csak arra jó, hogy a cég vegetáljon, az utasok elégedetlenek legyenek.

Szarvas Ferenc közölte, abban bíznak, hogy a politikai vezetés felméri, ezen változtatni kell. Kellő erőforrás nélkül nem megy, nincs az a menedzsment, amely a megrendelt menetrendre szerződve pénz nélkül működteti a vasutat. “Abban van mozgástér, hogy néhány év alatt éves szinten 10-15 milliárd forintnyi belső tartalékot kiaknázzunk” – fogalmazott.

Arra a kérdésre, hogy milyen lehetőségeket vesznek figyelembe, hogy kijussanak az adósságcsapdából, azt mondta: állami közreműködésre lesz szükség. Szerinte ez a költségvetés helyzetétől is függ, de az is elfogadható megoldás lenne, ha az évente lejáró, működéssel kapcsolatos adósságot az állam átvállalná.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik