A tavalyi év adatai azt mutatják, hogy 2022-ben egyre többen gondolták újra a saját autó használatát, racionalizálták a közlekedéssel kapcsolatos költségeiket – és persze ennek fényében váltottak közösségi autózásra. Megmutatjuk azt a tíz területet, ahol a legnagyobb eredményeket érte el a vállalat a korábbi évek teljesítményeihez képest.
- Több mint 50%-kal növekedett gépjárműpark
A tavalyi év leglátványosabb növekedését talán a flotta bővülése jelentette, aminek eredményeképpen ma már 500 darab, teljesen elektromos autó foglalható a szolgáltató applikációján keresztül. Az autópark elsősorban Volkswagen e-Up és Skoda Citigo e iV modellekből áll, de nagyméretű, csomagszállításra alkalmas GreenGo Cargok (Renault Kangoo Z.E.) is elérhetőek.
- 100 négyzetkilométer szolgáltatási zóna
Újabb utcákkal, terekkel és városrészekkel bővült a szolgáltatási terület a fővárosban – így immár 100 négyzetkilométeren lehet indítani, illetve lezárni a bérléseket.
- Kétszer annyi megtett kilométer, mint 2021-ben
Egyetlen év alatt megduplázódott a greengósok által megtett kilométerek száma! Ebből a leghosszabb megtett út egy bérlés alatt 987 km volt, ami nagyjából annyi, mintha valaki a Budapest-Miskolc-Debrecen-Szeged-Pécs-Budapest túrát tette volna meg.
- Őrületes mennyiségű szén-dioxid megtakarítás
A GreenGonál a felhasználók – a kizárólag elektromos flotta használatával – 2022-ben több mint 1300 tonna (amit, ha el kellene képzelnünk, 7 darab 10 emeletes épület nagyságú kék bálna súlyával egyenlő) extra szén-dioxid kibocsátásától mentesítették Budapest levegőjét.
- 70 százalékkal megnövekedett bérlésszám
A tavalyi évben, egy év alatt közel 70%-kal nőtt a bérlések száma, aminek egyik oka, hogy a kedvezőtlen gazdasági körülmények eredményeképpen látványosan megnövekedett azok száma, akik racionalizálták a közlekedéssel kapcsolatos kiadásaikat és letették a hétköznapokban a saját autójukat.
- Rakéta módba kapcsolt a B2B üzletág
2021-ről 2022-re a B2B üzletág megduplázódott, ami leginkább arra vezethető vissza, hogy egyre több vállalkozás optimalizálta a költségeit, valamint gondolta újra, mivel és hogyan támogathatná munkavállalóit. Így az alapbéren felüli juttatások mellett népszerűvé vált a közösségi autómegosztás is – ami a hatályos adójogszabályok értelmében azt jelentette, hogy „1x-es” szorzóval, azaz adó- és járulékmentesen biztosítható a greengózás a munkavállalók részére.
- Kedvezményes GreenGok bevezetése
A tavalyi év nagy slágere a kedvezményesen igénybe vehető GreenGok bevezetése volt, amellyel a vállalat azokat a felhasználóit jutalmazza, akik segítséget nyújtanak, hogy az autóflotta kevésbé forgalmas területeken, hosszabb ideig várakozó autói is visszakerülhessenek a gyorsabb „kölcsönzési körforgásba” és így még többek számára váljanak elérhetővé az elektromos autózás nyújtotta előnyök.
- 70 darab kedvezményes zóna
A greengósok elsősorban bevásárlásra, kirándulásra és Budapest közeli fürdőhelyek felkeresésére szeretik használni a szolgáltató gépjárműveit. A felkeresett desztinációk népszerűségi versenyében Budaörs (IKEA, Mömax, Auchan, Decathlon) áll az első helyen, a másodikon a soroksári IKEA-Auchan, a harmadikon pedig a Normafa végzett. A 70 kedvezményes parkolási zóna előnye, hogy ezeken a helyeken más parkolási lehetőségekhez képes jóval kedvezőbb tarifa mellett lehet parkolni.
- 25 év alattiak kedvezménye
A GreenGo egyre nagyobb népszerűségnek örvend a fiatalabb korosztály körében – amit csak tovább növelt a tavaly bevezetett 25 év alattiak számára biztosított kedvezmény, vagyis, hogy előfizetési díj nélkül vezethetnek és parkolhatnak kedvezményes percdíjjal.
- Egyre több kényelmi funkció – gépkocsikba szerelt mobiltelefon-tartó
Ügyféligényekre reagálva olyan új kényelmi funkció is bevezetésre került, mint a gépkocsikba szerelt mobiltelefon-tartó – ami mindamellett, hogy biztonságosabb utazást tesz lehetővé, hatalmas népszerűségnek örvend a greengózók körében.