Belföld

Már a Batthyány téri aluljáróban a víz

Budapesten ömlik a víz a Batthyány téri aluljáró és a HÉV-állomás plafonjából. "Egy elektromos kábelnek a védőcsatornája, egy 10-15 centiméteres eternit cső vezeti be ide a vizet" mondta Aba Botond.

A Bem rakparton feltört a víz


A Bem térnél a csatornákon keresztül az útkereszteződésben mintegy 30 centiméteres magasságban áll a víz, a Fővárosi Csatornázási Művek munkatársai homokzsákokkal próbálják körbevenni a feltörekvő vizet. Hétfőn délután kevéssel 15 óra előtt a Margit híd alatt szintén 30 centiméteres víz állt az úton, a forgalom összesen egy sávban haladhat, emiatt a Bem rakpart érintett szakaszán óriási torlódások alakultak ki.

Aba Botond szerint kizárt, hogy a víz nyomásától beszakadjon az aluljáró födémszerkezete, de azt elképzelhetőnek tartja, hogy a mennyezet károsodni fog. Az egybefüggő vízoszlop alatti területet homokzsákokkal vették körül. A BKV vezérigazgatója szerint szinte kizárt, hogy a néhány méterre lévő metróbejárót is elérje a víz. Ha ez mégis megtörténne, kapukkal zárhatják le az átjárót.A BKV vezérigazgatója hétfőn a főpolgármesterrel közösen tartott sajtótájékoztatót a Batthyány téren.

A Batthyány téri és a Margit hídi HÉV-megállót is le kellett zárni a szivárgó víz miatt. Nagy Tihamér, a HÉV főmérnöke szerint a végállomáson a legsúlyosabb a helyzet. A Batthyány téri végállomás tetejéről folyamatosan ömlik a víz a falak mentén. A főmérnök számításai szerint 8-10 liter folyik be másodpercenként. A HÉV-szerelvények ezért csak a felszínen közlekednek.

Az aluljárót és a HÉV-állomást a 2005-ös metrórekonstrukcióval egy időben újították fel. A programban azonban nem szerepelt a födémszerkezet szigetelése, annak ellenére, hogy 2002-ben a mostanihoz hasonlóan beszivárgott a Duna vize –mondta a főmérnök.

A vízömlés helyszínén sajtótájékoztatót tartó Demszky Gábor az MTI azon kérdésére, hogy a födémszerkezetet miért nem újították fel tavaly, illetve a főváros tervezi-e, hogy a jövőben ez megtörténik, a következőt mondta. “Ezt el kell viselni és utólag elhárítani a károkat”.

Demszky Gábor szerint át kell gondolni, hogy a viszonylag ritka rendkívüli katasztrófahelyzetek miatt megéri-e egyáltalán újraszigetelni a HÉV-állomás födémszerkezetét. A főpolgármester hozzátette, hogy a hiba elhárítása után a főváros kártérítést kér a kivitelezőtől.


Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik