Viszont kötelező, úgyhogy muszáj vele elmolyolni minden verseny előtt. Ezt hívják adminisztratív és technikai gépátvételnek.
Amely a Dakaron sokkal nagyobb szabású, mint bármely más versenyen, hiszen sokkal, sokkal több sportoló rajtol itt, mint bármely más terepraliviadalon, arról nem beszélve, hogy ezt a procedúrát mindenkinek végig kell csinálnia: versenyzőnek, újságírónak, szervizesnek, kísérőautónak – ami testvérek között is körülbelül ezer járművet jelent.
A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős csütörtökön késő este érkezett meg a tengerparti üdülővárosba, Mar del Platába és nem pihenhetett túl sokat, hiszen fel kellett készítenie a járműveket (az Opel Antarát, a MAN versenykamiont és a szervizkamiont) a péntek kora délutáni gépátvételre.
A fiúk dolgoztak, Szalay és Bunkoczi intézkedett, szóval minden folyt a jól megszokott medrében, mígnem délután kettőkor eljött az idő és el kellett kezdeni a pecsétek gyűjtését. Pecsét a befizetésekről, pecsét arról, hogy beszerelték az autóba a műholdas navigációt, a műholdas követőrendszert (Iritrack) az előzést segítő Sentinelt (amely olyan hangot ad, ha a hátul jövőközel ér az előtte lévőhöz, hogy beszakad az ember dobhártyája), pecsét a műholdas telefonról, az orvosi kórképről (milyen gyógyszert szed a versenyző, van-e allergiája, kit értesítsenek, ha megsérül), az üzemanyagról, a biztosításról.
Körültekintő rendszer – a szervezők az évek alatt a tökélyre fejlesztették, hogyan teremthetnek tiszta viszonyokat. Mert mindenkinek egyszerűbb, ha tisztáznak mindent előre, ez esetben ugyanis menet közben nem vetődhetnek fel kérdések.
„A papírmunkára azt szoktuk mondani, ez a szükséges rossz. Ilyenkor a versenyzők persze már nagyon mennének, szeretnének ott lenni a rajtnál, nem is a ceremóniára gondolok itt, hanem az igazi rajtra, az első szakaszra. Persze, mindig jó túllenni az ellenőrzésen, hiszen utána az ember pihenhet egy kicsit. Erre most szükség is lesz, mert kissé elfáradtunk a hosszú úton és még nem volt időnk kialudni magunkat.
Szilveszter napján biztosan későn kelek, hiszen akkor csak a versenyzői eligazításon kell részt venni, majd pedig a rajtceremónián, ami nagyszabásúnak ígérkezik, hiszen kora délután kezdődik és este tízig tart – állítólag több mint egymillió szurkolót várnak a helyszínre” – mondta Szalay Balázs, aki csapatával magyar idő szerint éjjel tizenegykor esett át az adminisztratív ellenőrzésen és utána következett még a technikai meeting.