Sport

Legalább a karambolt megúszta Michelisz

A túrautó vb utolsó, macaói versenyén Michelisz Norbert pozíciókat vesztett, de a BMW-t sikerült épen tartani a szűk pályán.

A 8. és 9. helyen futott be Michelisz Norbert a túraautó világbajnokság macaói szezonzáróján, ahol tavaly nyerni tudott. A 2011-es idény utolsó versenyeit a magyar versenyző a szerencsétlen időmérő edzés miatt csak a 11. és a 10. helyről tudta megkezdeni.

Bár mindkét futamon több helyet tudott javítani eredetipozícióján, kénytelen volt lemondani az összetett pontverseny nyolcadik, illetve a Yokohama Drivers’ Trophy dobogós helyezéséről.

Az első macaói futamon Michelisz jól kapta el a repülőrajt pillanatát, de az első körben a szűk városi pályán száguldó autótömegben Andre Couto összetört versenyautóját csak nagy lélekjelenléttel tudta elkerülni, közben pedig kénytelen volt elengedni legfőbb riválisát, a dán Kristian Poulsent.

A narancs-fekete BMW-vel Michelisz elkerülte az ütközést:

Az ütközéseknek és a kieséseknek köszönhetően Michelisz egészen a nyolcadik helyig tudott előrelépni, de mivel a Yokohama Drivers’ Trophy-ban is érdekelt ellenfelei előtte végeztek, a magyar versenyző elvesztette esélyét, hogy megnyerje a privát értékelés idei kiírását.

A 10. rajtkockából indulva rögtön két helyet javított Michelisz Norbert a macaói második futamon, később pedig egészen a 6. helyig előre tudott lépni, de az utolsó előtti körben fékprobléma miatt kénytelen volt három ellenfelét is elengedni, így végül 9. lett.

Michelisz műszaki hibája azt is jelentette, hogy a magyar versenyző kiszorult a Yokohama Drivers’ Trophy értékelésének dobogósai közül, az összetett pontversenyben a 9. helyen végzett.

Michelisz Norbert nyilatkozata

„Az első futam rajtjánál viszonylag sokkal történt előttem a baleset, mégis amikor odaértem, Andre Couto autója pont akkor állt keresztbe az úton. A szerencse mellettem volt, nem voltam biztos abban, hogy el tudok-e menni mellette.

Sajnos emiatt vesztettem egy helyet, pont Kristian Poulsen előzött meg és tudtam, hogy nagyon nehéz dolgom lesz, ha életben akarom tartani az esélyeimet. Az első futamon nem voltam elég gyors a támadáshoz.

A második futam rajtja jól sikerült, de Yvan Muller az utolsó pillanatban rám zárt, ezért el kellett vennem a gázt. Összességében jó lett volna a 6. helyen célba érni, de óriási szerencse kellett volna hozzá a fékprobléma miatt. Visszaestem, sőt egyszer a szalagkorlátnak is nekicsúsztam”.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik