Bruce Willis és a Die Hard legújabb része hónapokig lázban tartotta Budapestet és az országot.
Az amerikai szuperprodukció készítõi nagy hangsúlyt fektettek a titoktartásra, ezért nem árulhatta el Szalay Balázs, hogy az ő műhelyében készültek azok az „orosz” katonai jármûvek, amelyeket végül letaroltak, összetörtek, legyőztek a jófiúk.
„Hét hónap alatt építettünk fel három kamiont, vagy inkább katonai járművet, amelyek mindent kibírnak. Az volt a kérés, hogy képesek legyenek leugrani egy hídról, le- és felmenni egy lépcsősoron, felborulni és továbbmenni. Szóval olyan alkatrészeket használtunk, amelyek a Dakar-ralin is simán megállnák a helyüket” – mondta az Opel Dakar Team főnöke és pilótája, aki szerint az ő Dakar-indulásának is szerepe volt abban, hogy megkeresték õket a filmesek.
Normál esetben nem szokás, hogy a forgatási helyszínen rendelik meg a filmben szereplõ járműveket, általában Angliában építtetik azokat.
„Azóta olyan szemmel nézem az összes tévé- és mozifilmet, hogy milyen járművek szerepelnek bennük, és azokat meg tudnánk-e építeni a műhelyünkben. Sőt, találkoztam egy angol fickóval, aki jó néhány filmhez készített már járműveket, úgyhogy ő is elmondott néhány titkot” – mondta Szalay, aki azt is elárulta, hogy a három kamion közül, amelyet a csapata épített, csak egyet vittek vissza Amerikába, kettőt (amelyeket alaposan összetörtek), itt hagytak az ő műhelyükben, úgyhogy azokat rendbe hozzák, és amikor elkezdik vetíteni a filmet világszerte, a magyar érdeklődők is láthatják őket.
Szalay elmondta, ponyva alatt kellett szállítani a járműveket, és személyesen nem találkozott Bruce Willisszel.