Infláció ide vagy oda, a magyarok háromnegyede szeretne utazni az őszi-téli hónapokban – derüli ki a Kiwi.com friss reprezentatív kutatásából. Az utazási technológiai vállalat Magyarország mellett Csehországban, Lengyelországban, Romániában és Szlovákiában is felmérte, hogy az infláció milyen hatással van a következő hónapokban az emberek utazási terveire.
A több mint 1000 fő megkérdezésével készült felmérés szerint az utazás érdekében a többség hajlandó lemondani bizonyos kiadásokról. A legtöbben, a magyarok majdnem fele a technológiai újításokon spórolna, tehát nem venne magának új okostelefont, laptopot, fülhallgatót, hanem inkább beérné a már meglévővel. A technológia után a külső programokról mondanak le leginkább az utazás érdekében: tízből négyen inkább áthívjuk a barátainkat ahelyett, hogy bárokban, éttermekben találkoznánk.
A sorban harmadik legnépszerűbb spórolási módszer a rezsiköltségek csökkentése. A megkérdezettek több mint harmada inkább melegebb ruhákat venne fel otthon, hogy ne kelljen annyira feltekernie a fűtést. Az otthoni hőfok mérséklése iránti hajlandóság messze magasabb nálunk, mint a többi vizsgált országban. Felkapott spórolási stratégia még a meglévő, de hibás készülékek megjavítása, és a fast-fashion termékek vásárlásának csökkentése is.
Az elszálló infláció tehát nem törte meg a magyarok utazási vágyát, azt viszont jelentősen befolyásolja, hogy hová, hogyan és mennyi időre utaznának. Minden második kiruccanást tervező válaszadó olcsóbb úticélt választ, vagy keresi a módját annak, hogy takarékoskodjon, míg minden tizedik az utazási napok csökkentésével spórolna. Mindössze a válaszadók negyede nyilatkozott úgy, hogy inflációtól függetlenül egyébként sem utazna az őszi-téli hónapokban.