Tech

Rekordszámú új előfizetőt szerzett a Disney+

Robyn Beck / AFP
Robyn Beck / AFP

A Disney+ 12,1 millió új előfizetéssel gazdagodott a vállalat október 1-jén záruló negyedik pénzügyi negyedévében, ami a Yahoo Finance szerint 3 millióval több, mint amennyit az elemzői előrejelzések mutattak. A Hulu és az ESPN+ további 2,5 millió előfizetést hozott a streamingnek, amellyel a Walt Disney vállalathoz köthető streamingek már 236 millió felhasználót tudhatnak magukénak. Ez több, mint amennyit a streamingóriás Netflix birtokol – amely októberben azt közölte, 223 millió előfizetője van – írja az Engadget.

A két streaming számítási metódusai között van különbség, a Disney ugyanis az előfizetések számát gyűjti össze, míg a Netflix jelentéseiben előfizetőkre hivatkozik. Ez azt jelenti, hogy amikor egy felhasználó előfizet egy csomagra, amiben a Disney+, Hulu és ESPN+ is benne van, a Disney háromszor számolja az adott személyt, a külön az ESPN+-ra és Disney+-ra előfizetőket pedig kétszer – a Netflix számára mindeközben egy feliratkozás csak egyszer számolandó.

Az előfizetések számának jelentős mértékű növekedése ellenére a Disney streamingjének működése továbbra is veszteséges.

A működési veszteség 700 millió dollárral (281 milliárd forinttal) emelkedett az elmúlt negyedévhez képest. Ennek főbb okai a magas gyártási-, illetve az elszálló marketingköltségekben keresendő a portál szerint. Hozzáteszik: az sem kedvez, hogy a koronavírus enyhülésével nem jelentek meg olyan Premier Access filmek, amikért külön kellett volna fizetni a platformon.

Bob Chapek, a Walt Disney vállalat vezérigazgatója elmondta, a vállalat arra számít, hogy a streaming veszteségei csökkenni fognak az áremeléseknek és a reklámos verzió bevezetésének köszönhetően. Amennyiben a gazdasági környezet nem változik jelentős mértékben, a streamingóriás 2024-re már nyereséges lehet.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik