A régi névvel indul új csatorna, csütörtöktől a budapesti 98,0-s frekvencián hallható a Radiocafé, amely elsősorban a minél változatosabb zenei kínálatra épít majd. A csatorna még 2011-ben némult el azt követően, hogy a 24 millió forintos tartozása miatt az NMHH elvette a rádió műsorszolgáltatási engedélyét. A márkanevet az azt néhány éve levédető Komáromi Balázs, a Trend FM főszerkesztő-tulajdonosa engedte át, a két rádió a jövőben is kapcsolatban marad: a Radiocafé a Trend FM stúdióját használja majd a műsorgyártáshoz.
Telex Szőke Tibor tulajdonost és Kutasi Judit főszerkesztőt kérdezte az indulásról, akik elmondták: az új Radiocafé kulturális témájú rádió lesz, amely igyekszik megőrizni az egykori csatorna szellemiségét, de mindezt modern köntösbe csomagolják majd a mai kor gondolatainak és értékeinek megfelelően. A régi Radiocafé élen járt a műfaji változatosság terén, elsősorban olyan zenéket játszottak, amelyet itthon más csatornák nem. Szőke szerint a Radiocafé megszűnésével és a Petőfi Rádió gyökeres átalakulásával mindez a mai napig hiányzik a hazai rádiózásból, ezt az űrt szeretnék most betölteni.
Ahogyan a lap idézi Szőkét, a rádió célja, hogy
igényes popzenét játsszanak az Airtől az X Ambassadorsig vagy a 4Herótól a White Stripesig. A magyar zenék aránya 50 százalék lesz, az Amorf Ördögöktől a Žagarig vagy a 30Y-tól Yonderboiig.
Kutasi szerint a zene mellett szerepet kap majd a színház, a film, a képzőművészet és az irodalom is. Emellett a tudatos fogyasztásról, a fenntarthatóságról és az aktuális gazdasági problémákról is gyakran szó lesz a rádióban, ahogy a jövőkutatás és különféle portrésorozatok is helyet kapnak majd a csatorna műsorán. A Radiocafén két podcaster sáv is indul majd, a vezetőség szerint ugyanis a podcast és a rádiózás együtt képes a legjobban kiteljeseni: a pszichológia, a kultúra és a gasztronómia témakörein kívül a családi kérdésekről is értekeznek majd ezekben a műsorokban.
Hosszú távra terveznek, a frekvenciát 10+7 évre kapták meg, eleinte Szőke saját üzleti tevékenységéből működteti majd a rádiót, de a célkitűzésük szerint durván háromnegyed év alatt szeretnék elérni azt, hogy a reklámbevételekből tartsák fenn a működésüket.