A cég vezérigazgatóját, dr. Kiss Istvánt Dancian Ciolos, az EU mezőgazdasági és vidékfejlesztési biztosa vitte magával a napokban egy nemzetközi delegáció részeként arra a tárgyalássorozatra, amely keretében arról tárgyaltak, hogy Kínában több európai, Európában pedig kínai földrajzi árujelzős termékeket védenének.
Dr. Kiss István már azt is eredménynek tartotta, hogy több európai árucikk között a tokaji is bekerült abba a körbe, amelyeket az elsők között szeretnének földrajzi árujelzős termékként Kínában is levédeni. Erre azért is nagy szükség van, mert a népes ázsiai országban – magyar segédlettel – egyszer már megpróbálták levédeni a tokaji nevet, ám akkor a kínai hatóságok véleményt kértek a magyar borvidék hegyközségi tanácsától és elutasították a kérelmet.
A vezérigazgató úgy véli: gazdaságilag is nagy lehetőségek rejlenek a kínai kapcsolatokban, ugyanis az országban borfogyasztás – a prognózis szerint – a jövőben évente akár 40-50 százalékkal is növekedhet. Ráadásul a tokaji borok édesek és jól illenek az ottani ételekhez fogalmazott Kiss István. Egy korábbi kapcsolat révén már három konténernyi bort szállított az állami cég Kínába, de a vezérigazgató szerint ez a mennyiség a jövőben jelentősen bővülhet.