A Móra Ferenc híd az M43-as autópálya létesítménye Szegedtől északra, Szeged-Tápé és Algyő közigazgatási határán. Volt aki biciklivel, volt aki gyalogosan közlekedett a 660 méter hosszú hídon. Az építmény szerkezete Magyarországon egyedülálló technológiával készült, további érdekessége, hogy a mederben nincs pillér (támasz), így a pillérek távolsága 180 méter.
Az M43 autópálya Tisza-hídja az út Szeged-Makó közti szakaszán található. Elősegíti majd a tranzitforgalom elvezetését és tehermentesíti a nyomvonal melletti településeket, így Szegedet, Szőreget, Deszket, Klárafalvát, Ferencszállást, Kiszombort és Makót.
A Tisza-híd szerkezete ún. extradosed szerkezet: ilyen típusú, “önsúlycsökkentő” hidakat Japánban kezdtek először építeni a fokozott földrengésveszély miatt. Az új Tisza-híd esetében azért választották ezt a mérnöki megoldást, mert ezen a szakaszon íves a folyó vonala, vagyis az egyik oldalt rombolja, a másikat építi. Egy meder közepén elhelyezett pillér stabilitása nem lett volna megfelelő: alámosta volna a víz, többlet-ráfordítást igényelt volna a fenntartása. Ezzel a technológiával ki tudták váltani a középső pillért, csak a folyó két szélén vannak pillérek.
Néhány adat a hídról:
Tervezése 2006-ban, építése 2008-ban kezdődött.
Hossza mintegy 660 méter
Szélessége: mintegy 30 m
Pilonmagassága: 22 m
Felhasznált beton mennyisége: 11 311 m3
Felhasznált acél mennyisége: 3 455 t