A Magyar Közlönyben megjelent határozat szerint a kormány a vasúti személyszállítás versenyképességének javítása, a környezeti fenntarthatóság, a magas színvonalú vasúti személyszállításhoz szükséges korszerű gördülőállomány megteremtése érdekében
hagyta jóvá, hogy a MÁV-Start Zrt. ötven mozdonyt vegyen.
Előírás, hogy a két áramrendszerű mozdonyoknak képeseknek kell lenniük a 230 km/órás sebesség elérésére.
A vásárláshoz az EUROFIMA Európai Vasúti Gördülőállomány-finanszírozási Társaságtól 70 milliárd forintnak megfelelő összegű – a kormányhatározat napján érvényes MNB euró-középárfolyam alapján átszámított – euróban denominált hitelt vehet fel a cég. A hitel visszafizetéséért az állam 100%-os kezességet vállal.
A technológiai és ipari miniszternek a hitelszerződés megkötése után azonnal tájékoztatnia kell Varga Mihály pénzügyminisztert, illetve Palkovics Lászlónak kell gondoskodnia arról is, hogy az országos közlekedésszervező lefolytassa a közbeszerzési eljárást, amely után előterjesztést kell készítenie az eljárás eredményéről és a konstrukció
átfogó finanszírozási körülményeiről.
Hosszabb kifutó, rövidebb sín
A kormány arról is határozott, hogy biztosítja a forrást a Magyar Honvédség pápai repülőterének fejlesztéséhez. A korábbi NATO- vállalásaink teljesítése érdekében az állami repülések céljára szolgáló pápai repülőtér kifutópályájának meghosszabbítása miatt elbontják a Környe–Pápa vasútvonal érintett szakaszát.
Erre a célra elrendeli 362 805 000 forint átcsoportosítását.
A MÁV Zrt. a vasúti bontást csak olyan céggel végeztetheti el, amely rendelkezik a NATO Beszállításra Alkalmas határozattal, így egy korábbi kormányrendelet, a NATO Biztonsági Beruházási Program keretében megvalósuló beszerzésekre vonatkozó részletes szabályok alapján adómentességi igazolást kérhet a honvédelmi tárcától. A kormány egyetért azzal is, hogy egy Pápa külterületén lévő rét és egy Nagygyimót külterületén lévő szántó a honvédelmi feladatok ellátása céljából a Honvédelmi Minisztérium vagyonkezelésébe kerüljenek.