Nonszensznek tartja, hogy bérstoppal és a kollektív szerződésbe foglalt juttatások megvonásával akarnak spórolni, mert az idei tervben 24 milliárd forintos, a jövő éviben pedig már 26 milliárdos hiányt jeleznek előre. Szerinte a politika szereplői a BKV-t eszközként használják arra, hogy egymásra mutogassanak és nem akarják megtalálni a megoldást.
Gulyás Attila, a szervezet elnöke elmondta: tarthatatlan a kialakult állapot. Öt éve ugyanannyit, 13 milliárd forintot költ a cég a karbantartásra és kétszer annyit kell várni a járművek javítására, ezért több a meghibásodás. “A fizika és a mechanika törvényeit nem lehet fölülírni, a BKV-dolgozói sok mindenre képesek, de csodára nem” – hangoztatta.
Ha a kormány 30 milliárdnál kevesebbet ad a BKV-nak, akkor csak a kormányváltás időszakáig tudná a cég biztosítani a működést. Ebben az esetben a régi kormány már nem, az új pedig még nem tudna döntéseket hozni – hangsúlyozta Gulyás Attila.
Bajnai Gordon miniszterelnök és Demszky Gábor főpolgármester-helyettes november 25-én tárgyalt a BKV finanszírozási problémáinak lehetséges megoldásairól. A megbeszélésen a miniszterelnök jelezte, hogy a kormány
– a fővárossal együtt – a jövő év januárjától is meg fogja oldani a budapesti tömegközlekedés finanszírozását.