Szórakozás

Majdnem minden 2005 után eladott Ferrarit visszahívnak

aap Arriens / NurPhoto / AFP
aap Arriens / NurPhoto / AFP
A hibás fékfolyadék-tartály sapka esetleg nem szellőzik megfelelően, ami fékhibát okozhat.

A Ferrarinak nem csak a Forma-1-ben nem megy úgy, ahogy ezt elvárják tőlük, az utcai autóknál sem. Rájöttek, hogy probléma van a fékfolyadék-tartály fedelével – írta az ArsTechnica.

Elvileg úgy tervezték meg, hogy egyenlítse ki a nyomást, ha szükséges, de nem számoltak a meleggel. Ha nincs a nyomáskiegyenlítés, akkor vákuum alakulhat ki, ami a fékfolyadék szivárgását okozhatja. Fékfolyadék nélkül pedig nem áll meg a kocsi, hacsak valami meg nem állítja.

A megoldás egyébként nem túl bonyolult, egy új sapka, és egy szoftverfrissítés, amely tudatja a vezetővel, ha a fékfolyadék kifogyóban van. (Ha ezt tudatja a kocsi, azonnal meg kell állni vele.)

Az autógyártó úgy gondolja, a probléma csak a kocsijaik egy százalékát érinti, de óvatosságból inkább mindegyiknél fedelet cserélnek. Ez csak az Egyesült Államokban 23 5555 autót jelent, kezdve a 2004-es 612-es Scagliettitől. Végül csak a Ferrari 575M Maranello, 599 GTB, SF90 és az új 296 hibrid marad ki a visszahívásból.

Azt egyelőre nem tudni az amerikai piacon kívül, hogy érinti ez az autókat, az amerikai Ferrari-tulajokat szeptember végéig értesítik, mikor vigyék az autójukat javítani.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik