A Metapay Fesztiválkártya-rendszer a Szigeten 2 millió 200 ezer tranzakciót bonyolított le sikeresen. Ez azt jelenti, hogy még ha csak egy sör árát (580 forint) érte el a tranzakciók átlaga, akkor is legalább másfél milliárd forintot hagyhattak ott a kocsmákban és büfékben a szigetelők. De ennél akár jóval többet is elkölthettek Magyarország legnagyobb – bár átmeneti – szórakozóhelyén.
Ám az idén változott a tavalyi trend: míg 2011-ben a készpénzes feltöltés összege volt több, idén a forgalom többségét (55 százalékát) a bankkártyás feltöltés adta. A készpénzmentes fizetési rendszer – a Mastercard és az OTP Bank együttműködésével – idén már minden MasterCard PayPass vagy Maestro PayPass logóval ellátott bankkártyát is elfogadott fizetési eszközként.
A Metapay a Fesztiválkártya-rendszeren keresztül ebben az évben eddig négy hazai fesztiválon több mint 3 millió 300 ezer tranzakciót kezelt biztonságosan. Az OTP Klub Gourmet, a VOLT, a Heineken Balaton Sound és a Sziget fesztiválok fizetési eszköze volt a Metapay Fesztiválkártya.
A most zárult Szigeten a Fesztiválkártya-rendszer Facebook-összekötéssel is gazdagodott: a felhasználók regisztrálhatták magukat Facebook-bejelentkezéssel, így – ha engedélyt adtak rá – a hírfolyamban megjelent, hogy merre és mikor jártak, fizettek a Sziget területén.
Bemutatkozott egy másik újdonság: az elektronikus beléptetés-ellenőrző rendszer is. A Metapay a saját bázisára való beléptetést már a maga által fejlesztett, csippel ellátott karszalaggal oldotta meg, amely egyaránt volt alkalmas fizetésre és a belépési jogosultságok ellenőrzésére.
Lévai Gábor, a márkát tulajdonló Meta-MPI Kft. ügyvezetője elmondta, hogy a 2012-es Szigeten 26 feltöltőponton közel 150 pénztáros és hosztesz segítette a rendszer működését. A háttérben további 35 munkatárs biztosította a rendszer informatikai támogatását, üzemeltetését és tíz pénzügyi munkatárs felügyelte az elszámolást.
A Metapay idén is a Szigeten mutatta be új megoldásait az elektronikus készpénzmentes fizetésre. Tavaly debütált az első olyan érintés nélküli fizetési megoldás (NFC), amelyben a mobiltelefon pénztárcává vált, azaz a rajta levő összeggel fizetni lehetett. Az érintés nélküli fizetési megoldást a Metapay partnerei, a Vodafone, a Gemalto és az Ingenico cégek partneri támogatásával valósította meg.
Ugyancsak tavaly állt rendszerbe az első elektronikus BKV-jegy, amelyet a Metapay CityPass-ra keresztelt csipes karszalagja hordozott. Egy héten keresztül a BKV munkatársai maguk is megtapasztalhatták, hogy sokkal gyorsabb, kényelmesebb és konfliktusmentesebb az elektronikus jegy ellenőrzése.