Ausztrália legnagyobb légitársasága, a Qantas akkora bajban van a légiközlekedés iparágát sújtó munkaerőhiány miatt, hogy a cégnél megkérték a felsővezetőket: váltsanak pozíciót, és segítsenek be a repülők földi kiszolgálásában csomgakezelőként.
A Guardian azt írja, hogy a légitársaság operatív igazgatója, Colin Hughes egy belső felhasználásra szánt levélben jelezte a menedzsereknek, a vészhelyzet kezelését szolgáló program keretei között jó lenne, ha legalább 100 irodai munkatárs bevállalná, hogy három hónapig inkább csomagokat pakol.
Azokat az embereket, akik válaszolnak (…), kiképzik és beosztják a sydney-i és melbourne-i repülőterek rámpáihoz. (…) Ezek az emberek augusztus közepétől három hónapon keresztül támogatják majd földi kiszolgáló partnereinket, akik a Qantas működését irányítják.
– szól a felhívás.
A vállalkozó szellemű, munkakört váltó vezetők a csomagok szortírozásában és szkennelésében, valamint a poggyászok szállításában segítenek majd, és cserébe mentesülnek az irodai feladataik alól ebben az időszakban.
A koronavírus elleni védekezés részeként bevezetett utazási korlátozások miatt legalább 1600 poggyászkezelőt kellett elbocsátania a Qantasnak, pontosabban az alvállalkozóknak, akikhez kiszervezték a poggyászkezelést. Ausztrália szövetségi bírósága ezt a gyakorlatot jogellenesnek ítélte, de a légitársaságnál fellebeztek a döntés ellen – emlékeztet a lap.
Az egykor nagyra becsült légitársaság azután kért bocsánatot a szolgáltatásai minőségéért, hogy rengeteg csalódott utas panaszkodott a késő vagy törölt járatok, a hosszú sorban állás és az elveszett poggyászok miatt.
A baj akkora, hogy a légitársaság belföldi és nemzetközi vezérigazgatója, Andrew David is elismerte a helyzet komolyságát. A társaság egyik szóvivője pedig úgy nyilatkozott, hogy a Qantas elkötelezett a szolgáltatásai javítása mellett:
Egyértelmű volt számunkra, hogy a működési teljesítményünk nem felelt meg az ügyfeleink elvárásainak, illetve a magunkkal szemben támasztott elvárásainknak, és minden tőlünk telhetőt megtettünk, hogy javítsunk a teljesítményünkön. (…) Ahogyan a múltban is tettük a forgalmas időszakokban, húsvét óta mintegy 200 központi munkatársunk segített a repülőtereken a csúcsidőszakokban. (…) Miközben kezeljük a rekordméretű influenzaszezon és a folyamatban lévő COVID-esetek hatásait, valamint az elmúlt évtizedek legszűkebb munkaerőpiacát, a következő három hónapban is folytatjuk ezt a vészhelyzeti tervezést a repülőtéri működésünk során.