Beck György, a társaság vezérigazgatója Sanghajban elmondta: a Vodafone Magyarország 2009 elején, hasonlóan az iparág más szereplőihez, még folyamatosan fejlődő piacra számított, amit tavaly az első négy hónap adatai igazoltak is. Ekkor úgy tűnt, a válság a mobilkommunikációs piacra nem hat, ám májustól kezdve a trend megfordult, s a mai napig visszaesést mutat.
Az idén már óvatosabbak – mondta Beck György -, s úgy látják a nyáron sem lehet trendfordulóra számítani, csak ősszel várhatók pozitív fejlemények.
Az elmúlt évben az ügyfelek száma mintegy 500 ezerrel csökkent a magyar mobilpiacon, a Vodafone azonban Beck György szerint jól jött ki a válságból, hiszen 40 ezerrel növelni tudta előfizetőinek számát, miközben versenytársai vesztettek. Ugyanakkor tovább nőtt a mobil internetezők tábora, s számuk ma már eléri az 1 milliót, év végre pedig az 1,2-1,3 milliót.
Beck György szerint a további piaci növekedéshez részben az kellene, hogy az állam tegye lehetővé a 900-as frekvencia használatát az adatátvitelhez, s csökkentse a frekvencia-használati díjat. Ez ugyanis Magyarországon kétszer akkora, mint a nemzetközi átlag.
A Vodafone vezérigazgatója elmondta, a válság nemcsak bevételt és az eredményességet befolyásolta, romlott az ügyfelek fizetési fegyelme is. Az előfizetőknek csak a 20 százaléka fizeti ki a számláját a megadott időre, s bár arról nem nyilatkozott, hogy hánynak kell felmondani a szerződését ilyen okok miatt, annyit elmondott, hogy jelentősen nőtt a számuk az utóbbi időben.
A fejlődés másik záloga az, hogy fejleszteni kell az országos szinten gyorsabb adatátvitelt lehetővé tevő, ma még csak 50-60 százalékos lefedettséget elérő 3G-s hálózatot.