A hatályos jogszabályok szerint sem a fogyasztóvédelmi hatóságok, sem a békéltető testületek, sem a bíróságok nem tudnak fellépni a megszűnő vállalkozásokkal szemben – hívja fel a figyelmet a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ).
A szövetség szerint a jogérvényesítés egyetlen lehetősége, ha csak az adott üzlet szűnt meg, de a vállalkozás még működik. Ebben az esetben a vállalkozás másik üzletét fel lehet keresni, vagy írásban is el lehet juttatni a vállalkozás székhelyére a panaszt, de ez sok utánajárást igényelhet a fogyasztótól.
Pillanatnyilag nincs megoldás az ilyen helyzetekre, hosszú távon a kormány vállalkozásbarát politikája segíthet, valamint a fogyasztói tudatosság, hiszen akár ruházati termékek, akár műszaki cikkek esetén bekövetkezhet ez a nem kívánt helyzet, amely ugyanígy webes áruházak esetében is előfordulhat.