Gazdaság

Költségtudatosabbak lettek a bankok lakossági ügyfelei

Egyre több a költségtudatos lakossági ügyfél a bankoknál, akik alapvetően négy díjtétel alapján döntik el, melyik banknál milyen folyószámlát válasszanak - közölte a Raiffeisen Bank szerdán.

A bank ezerfős reprezentatív mintán végzett kutatásának megállapítása szerint a számlavezetési díj, az ATM pénzkivételi díj, az internetes utalás díja és a csoportos beszedések/állandó átutalások díja a legfőbb választási szempont a lakossági ügyfelek körében.

A megkérdezettek 66 százaléka jelezte a felmérésben azt, hogy gondolkodik a bankváltáson a számlához kapcsolódó magas költségek miatt. A válaszolók fele évi 6000 forint, 82 százalékuk évi 15 ezer forint számlavezetési díjcsökkenés esetén gondolná meg a tényleges váltást.

Szinte minden válaszoló, a megkérdezettek 92 százaléka túl magasnak tartja a számlavezetési költségeket, és éves szinten 50 százalékos csökkentést várna el a bankoktól.

A pénzügyi fogyasztói szokások változását jelzi, hogy a „THM-számolós” és a „kamatvadász” ügyfélkarakter mellett a lakossági folyószámla-használat területén is megjelent a költségtudatos ügyfélkör.

Míg korábban a hazai foglalkoztatottak és nyugdíjasok számára a folyószámla-használattal kapcsolatos döntésekben a munkáltatók ajánlása játszott kiemelt szerepet, addig mára a lakossági ügyfelek maguk döntenek az ajánlatok között – derül ki a felmérésből.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik